آخرین اخبار از مذاکرات فدراسیون والیبال با گزینه‌های هدایت تیم ملی

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، گفت: : با پنج مربی مطرح جهان که در کمیته فنی مذاکره با آنان تصویب شده بود، گفت‌وگو کردیم. دو گزینه به دلیل قراردادشان با باشگاه‌های خود، به رغم تمایل به همکاری با ایران، از ادامه مذاکرات عذرخواهی کردند.

آخرین اخبار از مذاکرات فدراسیون والیبال با گزینه‌های هدایت تیم ملی
کد خبر: 442493
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۱۴:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست، گزارشی از انتخابات هیئت رئیسه در منطقه آسیای مرکزی و کنفدراسیون والیبال آسیا ارائه کرد و گفت: صالح بن‌ناصر به دلیل شرایط سنی دیگر امکان ریاست در کنفدراسیون والیبال آسیا را نداشت و در سال گذشته که مباحث انتخابات در این کنفدراسیون شکل گرفت، سه گزینه برای ریاست آسیا مطرح شده و ثبت‌نام کردند که عیسی حمزه از کویت، ابراهیم عبدالمالک از امارات و من از ایران بودیم.

داورزنی با یادآوری این موضوع که براساس قوانین نامزدها باید از طریق فدراسیون‌های ملی کشورشان معرفی شوند، تصریح کرد: عیسی حمزه از سوی کویت تأیید نشد و من و عبدالمالک برای کرسی ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا ثبت‌نام کردیم.

وی ادامه داد: در دی و بهمن سال گذشته، مباحثی مطرح و در نهایت، ریتا سوبوو از اندونزی برای ریاست کاندیدا شد و با توجه به سابقه ایشان در کمیته بین‎‌المللی المپیک و آسیا، من و عبدالمالک از حضور در انتخابات برای ریاست کنفدراسیون انصراف دادیم.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه برای والیبال ایران حضور در هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا و جهان مهم است، درباره انتخابات منطقه آسیا مرکزی، گفت: ریاست در این منطقه، آورده‌ای برای والیبال ایران ندارد و به دلیل اختلافات داخلی مسئولان والیبال هند، مدتی مسئولیت این منطقه را بر عهده داشتم. سیاست‌گذاری فدراسیون، حضور در هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا بود که از طریق انتخابات آسیای مرکزی به این هدف دست یافتیم و دومین هدف، ادامه حضور در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی است.

داورزنی در ادامه درباره سرمربیان پیشنهادی برای هدایت تیم ملی گفت: با پنج مربی مطرح جهان که در کمیته فنی مذاکره با آنان تصویب شده بود، گفت‌وگو کردیم. دو گزینه به دلیل قراردادشان با باشگاه‌های خود، به رغم تمایل به همکاری با ایران، از ادامه مذاکرات عذرخواهی کردند.

وی تصریح کرد: از سه گزینه دیگر برنامه خواستیم که دو نفر برنامه‌های خود را ارائه کردند، اما گزینه سوم برنامه نداد و در پیامی، از مخالفت باشگاه خود خبر داد و این گزینه نیز از ادامه مذاکرات انصراف داد.

داورزنی با یادآوری اینکه هنوز با هیچ مربی به توافق نرسیدیم و کمیته فنی باید این فرد را انتخاب کند، گفت: با هر گزینه‌ای که از سوی کمیته فنی انتخاب شود، مذاکرات ادامه خواهد یافت و قرارداد به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که نتیجه عملکرد تیم ایران در بازی‌های المپیک توکیو در آن لحاظ شود.

وی تأکید کرد: بازیکنان و در مجموع تیم ایران، توانایی‌های زیادی دارد که اگر سرمربی مدیریت خوب و با برنامه‌ای برای آنها داشته باشد، موفقیت در میادین پیش رو حتمی است. ایجاد خودباوری بازیکنان، یکی از مهمترین نکات در مدیریت تیم ایران است. سرمربی جدید باید ضمن اقتدار در زمین مسابقه، ریسک‌پذیر نیز باشد.

در پایان این نشست، اعضای کمیته فنی و اتاق فکر با اکثریت آرا برنامه‌های «ولادیمیر آلکنو» و «دانیل کاستلانی» را برای هدایت تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های سال 2021 و بازی‌های المپیک توکیو تأیید کردند.

بر این اساس مقرر شد فدراسیون والیبال مذاکرات با این سرمربیان را برای توافق نهایی ادامه دهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها