کد خبر: 442495
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۱۴:۴۳:۵۱
| |

داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب «مردم سالاری»:

سه چالش اساسی دولت بعدی آمریکا در خاورمیانه

«داریوش قنبری» عضو شورای مرکزی حزب «مردم سالاری» با بیان اینکه رویکرد اصلی ایران مقابل آمریکا ضرورت بازگشت به برجام است اظهار داشت: تهران خطوط قرمزی برای مذاکره تعیین کرده است. در صورت بازگشت آمریکا به برجام باید مذاکرات تکمیلی صورت پذیرد. هرچند در صورت مذاکره، توافق دور از دسترس نیست اما نباید به شعارهای انتخاباتی آمریکا دل خوش کرد.

سه چالش اساسی دولت بعدی آمریکا در خاورمیانه
کد خبر: 442495
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۱۴:۴۳:۵۱

اعتمادآنلاین| «داریوش قنبری» روز یکشنبه گفت‌: نتیجه انتخابات آمریکا را غیرقابل‌پیشبینی دانست و درباره چالش‌های مربوط به نتایج انتخابات این کشور بیان داشت: مهمترین مسائل آمریکا در صورتی که هر یک از نامزدها انتخاب شوند موضوع بازگشت به برجام، فعالیت‌های دفاعی موشکی ایران و سازش دولت‌های عربی منطقه با رژیم صهیونیستی است.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: رویکرد رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران هم تعیین کننده‌است؛ اوباما در تلاش برای رسیدن به توافقی بود که ترامپ آن را به رسمیت نشناخت و فقط در قبال آن برای جذب رای شعار داد. اگر کاخ سفید پس از انتخابات به برجام بازگشت باید دید شرایط مذاکره چیست. هر چند ایران رویکردی مسالمت‌آمیز دارد اما از خطوط قرمز خود عبور نخواهد کرد.

او با اشاره به اینکه استراتژی آمریکا تغییری نمی‌کند اما تاکتیک احزاب با هم تفاوت دارد بیان داشت: باید دید رئیس جمهوری آینده این کشور تا چه حد به دنبال توافق واقعی با ایران است و تا چه اندازه از این شعار برای پیشبرد نتایج انتخابات استفاده کرده است.

او افزود: آمریکا با استراتژی سازش دولت‌های عربی منطقه با رژیم صهیونیستی، مذاکره با ایران را در دستور کار دارد و همین مساله یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی تهران در مواجهه با رئیس جمهوری بعدی آمریکا است.

قنبری درباره پیامدهای انتخابات آمریکا در تحولات خاورمیانه گفت: برای دولت‌های عربی منطقه انتخاب بایدن خوشایند نیست چرا که سبب منازعه مسائل حقوق بشری با آنها است و تحت فشار قرار خواهند گرفت.

در صورت انتخاب ترامپ اگرچه ادعا کرده پس از انتخابش اولین تماس را با ایران خواهد داشت اما فراموش نکنید او کسی بود که با وجود مخالفت هم حزبی‌هایی که او را روی کار آورده بودند یک طرفه برجام را نقض کرد بنابراین برای ایران انتخاب بایدن راهی سهل در مذاکرات احتمالی خواهد بود اما نباید به انتخاب او هم دلخوش بود و باید رویکرد کاخ سفید در بازگشت به مذاکره را دید؛ چرا که اگر شبیه به پیشنهاد «مایک پمپئو» باشد عملا راه مذاکره با توجه به مطالبات و خطوط قرمز ایران مسدود خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها