کد خبر: 442533
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

نگاهی به شکارهای نیروهای امنیتی ایران در دو سال گذشته

با توجه به جزییات فرامرزی منتشر شده از بازداشت سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه آنچه عیان است، شباهت غیرقابل انکار ماجرای بازداشت «حبیب اسیود» به سرنوشتی است که «روح‌الله زم» از یک‌سو و «جمشید شارمهد» از سوی دیگر گرفتارش شدند.

نگاهی به شکارهای نیروهای امنیتی ایران در دو سال گذشته
کد خبر: 442533
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شاید برای بسیاری از ایرانیان نام گروهک تروریستی «الاحوازیه» بیش از هر رویداد، یادآور واقعه‌ خونینی باشد که یک رژه نظامی را هدف قرار داد. واقعه‌ای که حالا 2 سال و 1 ماه و 11 روز از آن می‌گذرد. صبح 31 شهریور ماه سال 97 بود.

سربازان در اهواز در مراسمی که به مناسب هفته «گرامیداشت دفاع مقدس» برگزار شده بود، مشغول رژه بودند و جماعتی غیرنظامی مشغول تماشای فرزندان‌شان که ناگهان صدای گلوله، نظم برنامه را به هم زد و فریادها را به هوا بلند کرد. خبر در کسری از ثانیه به تمام ایران مخابره و اهواز قلب ایران شد. ابتدا «الاحوازیه» و داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفتند ولی «الاحوازیه» چندی بعد با بیانیه‌هایی نقش خود را تکذیب کرد.

اما در ادامه سخنگوی این گروهک تروریستی در اظهاراتی که دوویچه ‌وله آن را منتشر کرد، گفت که «این جنبش به دلایل سازمانی در حال حاضر مسوولیت این حمله مسلحانه را برعهده نمی‌گیرد اما مقاومت ملی الاحواز مسوولیت حملات را می‌پذیرد و ما هم آن را یک عمل مشروع در مقابل انتقال آب به مناطق مرکزی ایران، فقر، تبعیض و اعدام‌ها می‌دانیم»؛ اظهارنظری که مطابق انتظار با واکنش منفی ایرانیان مواجه شد. در جریان این حمله تروریستی 25 نفر شامل نظامی و غیرنظامی شهید و حدود 60 نفر نیز مجروح شدند. حمله تروریستی که تصاویر جانفشانی‌های سربازان ایرانی برای نجات مجروحان را برای همیشه در ذهن و فکر ایرانیان ثبت کرد.

سومین شکار

گروهک الاحوازیه در بیانیه خود علاوه بر تایید بازداشت «حبیب فرج‌الله چعب» معروف به «حبیب اسیود» سرکرده پیشین خود تاکید کرده که این مهم در ترکیه اتفاق افتاده است.

این گروهک تروریستی در بخشی از بیانیه خود، جمهوری اسلامی را به «آدم‌ربایی» متهم کرده ولی همزمان نوشته که بازداشت سرکرده این گروه با همکاری کشوری ثالث و در خاک ترکیه اتفاق افتاده است.

در بیانیه این گروهک، نام و نشانی از کشور ثالث مدنظر آنان به میان نیامده ولی العربیه در بخشی از گزارش خود بدون اشاره به اسامی منابعش، تاکید کرده که «قطر» همان کشور سومی است که با نیروهای ایرانی برای بازداشت «حبیب اسیود» همکاری کرده است. العربیه که از جمله رسانه‌های نزدیک به عربستان سعودی محسوب می‌شود در بخش دیگری از گزارش خود همزمان چرایی همکاری آنکارا با تهران برای بازداشت سرکرده این گروهک تروریستی را به مبادله‌ای امنیتی ارتباط داده و مدعی شده که «ترکیه حبیب اسیود را در قبال 2 رهبر پ.ک.ک به ایران تحویل داده است.»

بدین‌ترتیب و با توجه به جزییات فرامرزی منتشر شده از بازداشت سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه آنچه عیان است، شباهت غیرقابل انکار ماجرای بازداشت «حبیب اسیود» به سرنوشتی است که «روح‌الله زم» از یک‌سو و «جمشید شارمهد» از سوی دیگر گرفتارش شدند. سرنوشتی که سبب شد هردوی آنها امروز دراختیار نیروهای امنیتی ایران باشند و جز سرکرده آمدنیوز که گاه و بی‌گاه اخباری درباره چند و چون دادگاهش منتشر می‌شود، خبر خاصی از شارمهد به رسانه‌ها درز نکرده باشد.

هر دوی این چهره‌ها که روزگاری خود را در صدر مخالفان جمهوری اسلامی می‌پنداشتند ولی با اقدامات تروریستی و مسلحانه موجبات تضییع حقوق ایرانیان را فراهم می‌آوردند، در کشوری دوم و با همکاری نیروهای امنیتی ایران با کشور مقصد بازداشت شده و به ایران برگشتند ولی نکته قابل‌توجه در این میان آن است که هیچ یک از این سه به‌زعم اصولگرایان «شکار» نیروهای امنیتی ایران در یک کشور خاص صورت نگرفته است. در موضوع روح‌الله زم، پای عراق و نهادهای امنیتی این نهاد در میان است و در موضوع جمشید شارمهد، خانواده‌اش از اقامت او در دوبی گفته بودند و روزنامه جوان از بازداشت او در تاجیکستان سخن به میان آورد که وزیر کشور تاجیکستان این مساله را تکذیب کرد. حالا و در ماجرای «اسیود» نیز حداقل تا امروز نام ترکیه و قطر به عنوان کشورهایی که با ایران برای بازداشت سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه همراهی کرده‌اند، رسانه‌ای شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها