کد خبر: 442608
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۱۰:۵۹:۴۰
| |

اموال مقصران قرارداد ویلموتس توقیف شده است

مهدی فروردین، نماینده مجلس گفت: قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس چند برابر از قرارداد ترکمنچای بدتر بود و تعجب می‌کنیم چرا چنین قرارداد ننگینی امضا شده بود. به‌ هر حال ما دنبال مقصران این قرارداد هستیم و علاوه بر اینکه آقایان ممنوع‌الخروج هستند، حساب‌های آنها مسدود شده و تمام اموال منقول آنها نیز توقیف شده است.

اموال مقصران قرارداد ویلموتس توقیف شده است
کد خبر: 442608
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۱۰:۵۹:۴۰

اعتمادآنلاین| مهدی فروردین در گذشته با لباس مربیگری، هدایت تیم قشقایی شیراز در لیگ دسته اول را برعهده داشت و به‌رغم کمبود امکانات خوب کار کرد. او با دکترای تربیت بدنی و مدرک مربیگری A آسیا وارد مجلس شورای اسلامی شد و رئیس فراکسیون ورزش هم هست. امروز فرصتی دست داد تا دقایقی با او هم‌کلام شویم.

قصد اصلاح ورزش را داریم


به‌خاطر سیاست‌های غلط برای ورزش و حضور افراد غیرورزشی که در رأس امور هستند، ورود کردیم و قصد اصلاح داریم. ما در این چند وقت خیلی تلاش کردیم موضوع شفافیت قرارداد بازیکنان و مربیان را پیگیری کنیم ولی هنوز به نتیجه مناسب نرسیده‌ایم.

اموال مقصران قرارداد ویلموتس توقیف شده


قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس چند برابر از قرارداد ترکمنچای بدتر بود و تعجب می‌کنیم چرا چنین قرارداد ننگینی امضا شده بود. به‌ هر حال ما دنبال مقصران این قرارداد هستیم و علاوه بر اینکه آقایان ممنوع‌الخروج هستند، حساب‌های آنها مسدود شده و تمام اموال منقول آنها نیز توقیف شده است.

به تخلفات فدراسیون و سازمان لیگ ورود کردیم


ما به تخلفات فدراسیون فوتبال و حتی سازمان لیگ ورود کردیم، متأسفانه گزارش‌های آنها شفاف نیست و در ارسال گزارش تعلل می‌کنند و به نوعی می‌گویند این کار دخالت مجلس در امور فدراسیون است! در حالی‌ که از شفاف‌سازی ترس دارند. البته ما فکر می‌کنیم آنها قصد دارند زمان بخرند! چراکه دست‌هایی پشت پرده است که حاضر نیستند شفاف‌سازی شود.

بعضی از مربیان سلیقه‌ای و رابطه‌ای هستند


صعود تیم امید به المپیک یک آرزوی محال شده، قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را سال‌هاست انتظار می‌کشیم، تیم‌های پایه فوتبال در آسیا حرفی برای گفتن ندارند و... اما اگر برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم حتماً موفق می‌شویم. چرا قطری که از لحاظ بازیکن اصلاً در حد ایران نیست با یک برنامه‌ریزی درست، قهرمان می‌شود ولی ما حسرت آن را می‌خوریم. در بعضی از انتخاب مربیان فقط رابطه‌ای و سلیقه‌ای اعمال شده و سرمایه‌های ملی را راحت قربانی می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون را به رسمیت نمی‌شناسیم


انتخاب فریدون اصفهانیان به‌عنوان رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، قانون‌شکنی محض بود. فدراسیون باید براساس قانون عمل کند، ‌البته در حال حاضر فدراسیونی وجود ندارد که محاکمه کنیم. این فدراسیون متولی ندارد، سرپرست موقت را به رسمیت نمی‌شناسیم، چراکه آنها قانون را زیر پا گذاشتند. بدون شک تأخیر در انتخابات ریاست فدراسیون هم زمان خریدن برای آقایان است.

اسکوچیچ مربی توانمندی است


دراگان اسکوچیچ را می‌شناسم، در یک دیدار که سرمربی قشقایی بودم در جام حذفی برابر تیم صنعت نفت آبادان بازی داشتیم. اعتقاد دارم اسکوچیچ به لحاظ فنی مربی توانمندی است و کاش قبل از ویلموتس به او اعتماد می‌کردیم. به‌هر حال اسکوچیچ مربی خوش‌فکری است و می‌داند چطور از فوتبالیست‌های ایرانی بازی بگیرد و شناخت بسیار خوبی از فوتبال ایران دارد.

کی‌روش به فوتبال ایران شخصیت بزرگی داد


بدون شک کارلوس کی‌روش یکی از مربیان بزرگ و موفق برای فوتبال ایران بود. او پرستیژ و شخصیت بزرگی به فوتبال ملی داد و باید با او ادامه می‌دادیم. دستاوردهای کی‌روش بزرگ بود و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر تحول بزرگ او در تیم ملی فوتبال ایران شود.

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها فرمالیته نیست


خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فرمالیته نیست و لازمه اصلاح ساختار و فراهم نمودن بستر است، دولت باید بستر را فراهم کند. ما هم یک ضرب‌العجل یک ماهه داده‌ایم و قول دادند که شرایط را فراهم کنند.

انتخاب من تیم ملی است


من طرفدار آبی و قرمز نیستم. رنگ من پیراهن تیم ملی است ولی مدیریت درست دو باشگاه سرخابی و موفقیت این دو تیم به نفع ورزش و فوتبال ایران است. ضمن اینکه نگاه ما فقط به این دو باشگاه نیست بلکه به کل ورزش و فوتبال ایران است و باید قدر استعدادهای کشورمان را بدانیم.

باید فساد را از فدراسیون و وزارت ورزش ریشه‌کن کنیم


قبول دارم دلالی و فساد در فوتبال ایران خیلی زیاد شده ولی زمانی می‌توانیم با دلالی مبارزه کنیم که ریشه فساد و دلالی را از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش پاکسازی کنیم. ضمن اینکه باید مدیران غیرورزشی را از ورزش دور کرد. متأسفانه در وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و دیگر فدراسیون‌ها افراد غیرتخصصی سر پست هستند. وقتی یک فرد غیرورزشی در رأس باشد، پای دلالان باز می‌شود.

صدای هواداران سرخابی را شنیدیم


ما صدای هواداران سرخابی را مقابل مجلس شنیدیم و به خواست مردم با مدیران دو باشگاه جلسه گذاشتیم. قطعاً براساس تعهدی که در قبال مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه ورزش داریم، با یک برنامه‌ریزی و تقویم مشخص به‌دنبال رفع مشکلات ورزش هستیم.

دیدن دوباره برنامه 90، مطالبه مردم است


ما باید به خواسته مردم توجه کنیم. چرا یک برنامه تلویزیونی پرمخاطبی مثل برنامه 90 که اتفاقاً در مبارزه با فساد و شفافیت در ورزش خیلی مؤثر بود باید تعطیل شود؟! ما امیدواریم به احترام مردم، این برنامه پرمخاطب با مجری محبوب خود را روی آنتن ببینیم. این یک مطالبه مردمی است و مجلس هم پیگیری کرده، خوش‌بین هستم که دوباره 90 را با اجرای عادل فردوسی‌پور ببینیم.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها