کد خبر: 442702
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۰۵:۰۰:۰۰
| |

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات آمریکا | ترامپ می‌داند که مجبور به ترک کاخ‌سفید خواهد شد

علی بیگدلی گفت: ترامپ تا چند هفته پیش شکست را باور نمی‌کرد. اما الان به خوبی می‌داند که مجبور به ترک کاخ‌سفید خواهد شد. مگر اینکه اتفاقی عجیب و غیرقابل پیش‌بینی در فضای انتخاباتی آمریکا بیفتد و رای‌های بایدن به ترامپ نرسند.

انتخابات آمریکا | ترامپ می‌داند که مجبور به ترک کاخ‌سفید خواهد شد
کد خبر: 442702
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در‌باره آخرین پیش بینی ها از انتخابات آمریکا اظهار داشت: در حالی به روز برگزاری انتخابات آمریکا رسیدیم که به نظر می‌رسد ترامپ از همین حالا شکست را قبول کرده است. یعنی رفتارها و اظهارنظرهایی که او و خانواده‌اش در این چند روز نشان داده‌اند، نشانگر این است که آنها به کل از ماندن در کاخ سفید ناامید شده‌اند و آماده ترک مقر ریاست‌جمهوری هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: بایدن در شرایطی خودش را در یک‌قدمی ریاست‌جمهوری ایالات متحده می‌بیند که از چند وقت پیش به طور آشکاری نسبت به ترامپ وضعیت خوبی داشت و در یک‌روز مانده به انتخابات هم همین وضعیت را دارد. به همین دلیل او هم مثل بیل‌ کلینتون که موفق شد ریاست‌جمهوری بوش پدر را یک‌دوره‌ای کند، به احتمال زیاد دونالد ترامپ را بعد از 4 سال از قدرت پایین آورده و تصمیم‌گیر اول آمریکا خواهد شد.

او تصریح کرد: در صورت باخت ترامپ که اتفاقی محتمل است، او ساکت نخواهد نشست و حتما اعتراض‌هایی را انجام می دهد. چنین اعتراض‌هایی در ایالات متحده مسبوق به سابقه است که در نهایت مجلس سنا نظر نهایی را اعلام کرده و پرونده انتخابات ریاست‌جمهوری را به کل مختومه اعلام خواهد کرد. اما در این بین سفیدپوست‌های طرفدار ترامپ هم به احتمال زیاد بیکار نمی‌نشینند و تجمعات اعتراضی را تشکیل خواهند داد که گمان نمی‌رود ترامپ طرفدرانش را به سکوت و آرامش دعوت کند که این شرایط، احتمالا دشواری‌های زیادی را به فضای سیاسی و اجتماعی آمریکا تحمیل خواهد کرد.

علی بیگدلی در پایان گفت: ترامپ تا چند هفته پیش شکست را باور نمی‌کرد. اما الان به خوبی می‌داند که مجبور به ترک کاخ‌سفید خواهد شد. مگر اینکه اتفاقی عجیب و غیرقابل پیش‌بینی در فضای انتخاباتی آمریکا بیفتد و رای‌های بایدن به ترامپ نرسند.

چکیده گفت‌وگو با علی بیگدلی

-ترامپ تا چند هفته پیش شکست را باور نمی‌کرد

-ترامپ در صورت باخت ساکت نخواهد نشست

-رای نیاوردن ترامپ احتمالا دشواری‌های زیادی را به فضای سیاسی و اجتماعی آمریکا تحمیل خواهد کرد

-ترامپ و خانواده‌اش ناامید هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها