«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

شرکتی در اسلواکی خودرویی ساخته که واقعاً پرواز می‌کند

ساخت ماشین‌های پرنده از دهه‌ها پیش آغاز شده، اما این ماشین‌ها تا این زمان به تولید انبوه نرسیده‌اند و در همان مراحل اولیه متوقف شده‌اند. شرکتی در اسلواکی توانسته ماشینی طراحی کند که در آزمایش‌های مختلف خوب عمل کرده است.

شرکتی در اسلواکی خودرویی ساخته که واقعاً پرواز می‌کند
کد خبر: 442718
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - ساخت ماشین‌های پرنده یکی از آرزوهای بشر است که تحقق آن با پیشرفت تکنولوژی زیاد هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. شرکت‌های مختلف در صنعت خودروسازی در تلاش‌اند تا این آرزو را به واقعیت نزدیک کنند. در سال‌های اخیر طرح‌های زیادی برای ساخت ماشین‌های پرنده ارائه شده است و چند شرکت توانسته‌اند این طرح‌ها را عملی کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Digital Trends»، برخی می‌گویند بسیاری از «خودروهای پرنده» که امروزه درباره آن صحبت به میان می‌آوریم واقعاً شبیه آنچه که فکر می‌کنیم نیستند؛ زیرا طراحی خاص آنها باعث می‌شود رانندگان نتوانند این وسایل نقلیه را در جاده‌های عادی کشورهای مختلف برانند.

از سوی دیگر به‌ تازگی وسیله نقلیه‌ شگفت‌انگیزی به دست شرکت تحقیق و توسعه اسلواکیایی به نام کلاین‌ویژن (KleinVision) ساخته شده که تا اندازه‌ای شبیه خودرو پرنده است. این خودرو می‌تواند تغییر شکل دهد و از هوا به زمین بنشیند و به راه خود ادامه دهد.

ماشین پرنده

این ماشین پرنده AirCar نامیده و جدیداً در فرودگاه پیستانی (Piestany) در اسلواکی آزمایش شده است که فیلم‌های آن در یوتیوب قرار گرفته و قابل دسترسی و مشاهده است. تبدیل این ماشین از خودرو به هواپیما به آرامی تنها با یک دکمه اتفاق می‌افتد و این تغییر شکل حدود سه دقیقه طول می‌کشد.

پس از آن می‌توانید پای خود را روی پدال گاز فشار دهید و پرواز کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای پرواز می‌بایست تا 300 متر جلوی شما خالی باشد تا بتوانید از زمین بلند شوید و اوج بگیرید.

استفان کلاین، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت کلاین‌ویژن، چندین دهه است که بر پروژه ساخت ماشین پرنده کار می‌کند. او و همکاران تیمش توانستند خودرو ایرکار (AirCar) را با 2 صندلی و با بهره‌گیری از بهترین فناوری‌های ممکن بسازند. نمونه اولیه حاضر یک موتور 1.6 لیتری ب‌ام‌و دارد که قادر است با سرعت کروز 125 مایل در ساعت (200 کیلومتر در ساعت) ماشین را به حرکت درآورد. گفته می‌شود در نسخه آینده این ماشین قرار است از یک موتور هواپیمای سبک ADEPT استفاده شود که بدین ترتیب خودرو می‌تواند با سرعت 186 مایل در ساعت (300 کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

خدمات تجاری

ماشین پرنده

شرکت‌های کوچک و بزرگ هم‌اکنون سعی دارند اقدام به ساخت هواپیماهای کوچک کنند تا خدمات تجاری تاکسی پروازی را برای راه‌های کوتاه در شهرهای مختلف راه بیندازند. چنین ماشین‌هایی با در نظر گرفتن سفرهای بین‌شهری طوری طراحی شده‌اند که برای فرود آمدن به زمین و رفتن به سمت آسمان به صورت عمودی پرواز ‌کنند. این بدین معناست که فضای مورد نیاز برای ماشین ایرکار امکان تبدیل کردن آن به تاکسی را کمتر می‌کند، گرچه دیدن تاکسی‌های پروازی در خیابان‌های شهر بسیار جالب به نظر می‌رسد.

تلاش برای بهبود طرح‌های ماشین‌های پرنده همچنان ادامه دارد و امید آن می‌رود که تا چند سال آینده این طرح‌ها به صورت گسترده در سراسر نقاط جهان عملی شوند. تولید انبوه این‌گونه خودروها نیز شرایط و قوانین خاصی را می‌طلبد که ساختار بسیاری از شهرهای جهان هنوز برای این خودروها آماده نشده است. این خودروها آینده حمل‌ونقل شهری را دگرگون خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها