حسین راغفر، اقتصاددان:

نرخ دلار در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد

یک اقتصاددان با اشاره به اینکه پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات تاثیر مهمی بر اقتصاد ایران و قیمت ارز ندارد تاکید کرد قیمت ارز در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد.

نرخ دلار در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد
کد خبر: 442791
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۱۱:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین راغفر با اشاره به نمایان بودن این رویه‌ی عمدی که اقتصاد ایران به شدت نسبت به تحریم‌ها حساس است، گفت: عده‌ای می‌خواهند فشار غرب را بر اقتصاد ایران برجسته تر کنند و نشان دهند کشورمان شکننده است.

این اقتصاددان اصلاح طلب شکنندگی اقتصاد کشور را مربوط به سیاست‌های داخلی دانست و تصریح کرد: اگر سیاست‌های داخلی مناسب باشند، اثر تحریم‌ها به شدت تقلیل می‌یابد و اثر بخشی آن نیز کاهش خواهد یافت و دیگران نیز به فکر تغییر روش برخورد با ایران خواهند افتاد.

راغفر ادامه داد: ما باید بدانیم چه کسانی صاحب چه منافعی هستند. عده‌ای می‌خواهند ترامپ پیروز میدان باشند چون منافع گروهی و طبقاتی آنان توسط این مسئله تامین می‌شود. این عده می‌خواهند سایه هراس را بر اقتصاد ایران حاکم کنند و منفعت ببرند.

وی افزود: گروهی نیز تصور دارند اگر رقیب ترامپ روی کار آید قیمت ارز به زودی کاهش پیدا می‌کند در حالی که قیمت ارز در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد.

راغفر ادامه داد: اگر دولت می‌خواست می‌توانست از ساز و کارهای دیگر منابع ارزی خود را تامین کند که مهم ترینِ آن نیز مالیات است.

این اقتصاددان گفت: نظام مالیاتی ما عقب مانده است چراکه عده‌ای در مالیات نپرداختن منفعت می‌برند.

راغفر گفت: دولت باید بخش خصوصی را فعال کند. از طرفی رابطه امریکا با ایران توسط منافع تامین نمی‌شود؛ بلکه منافع دولت اسرائیل تامین کننده این مسئله است و موضع هر دو رقیب انتخاباتی در امریکا، یکسان است.

وی ادامه داد: این دو نفر موضع گیری‌هایی خصمانه دارند و شاید اگر اقتصاد ایران تا حدی از فضای رقابتی نشأت بگیرد، حضور بایدن بر سر کار، این روزنه‌ها را خواهد بست.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها