کد خبر: 442817
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۱۳:۱۸:۴۷
| |

هشدار محمد مهاجری درباره طرح اصلاح قانون انتخابات / پیشنهادی برای نجات انتخابات 1400

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره اصلاح قانون انتخابات نوشت: همه طرح را که بخوانید، چیزی جز محدودکردن انتخاب مردم از آن در نمی‌آید یعنی دقیقا شمشیری است برای قطع کردن رابطه مردم با انتخابات و مآلا قهر آنها با صندوق رای.

هشدار محمد مهاجری درباره طرح اصلاح قانون انتخابات / پیشنهادی برای نجات انتخابات 1400
کد خبر: 442817
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۱۳:۱۸:۴۷

اعتمادآنلاین| محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نوشت: نمایندگان محترم مجلس طرحی را در دست بررسی دارند که بر اساس آن قرار است برای انتخابات ریاست جمهوری شرایط تازه ای تعیین شود.

همه طرح را که بخوانید، چیزی جز محدودکردن انتخاب مردم از آن در نمی آید یعنی دقیقا شمشیری است برای قطع کردن رابطه مردم با انتخابات و مآلا قهر آنها با صندوق رای.

بجای آنکه نمایندگان به فکر شور انتخابات باشند،چرتکه دست گرفته اند و سن این و آن را حساب می کنند . نتیجه اش اینکه فلانی چون جوان است و دیگری چون سنش بالاست نیاید. انگار که مردم نمی فهمند جوان یا سالخورده کدامشان عرضه ریاست بر جمهوری را دارند.

در انتخابات امریکا روشی وجود دارد که بخشی از آرا بصورت پستی داده می شود. می توان از این روش الگو گرفت و با بومی کردن آن، در شرایط سخت کرونا ( که بعید است به این زودی از بین برود) راهی برای حضور گسترده تر مردم پیدا کرد. حتی اگر کرونا هم نباشد، شرکت غیرحضوری در انتخابات(مثلا به صورت آنلاین و اینترنتی) می تواند بر میزان حضور شهروندان بیفزاید.

هرچند عده ای گمان می کنند با حضور ضعیف مردم، می توان دولتی دلخواه و دلچسب تشکیل داد ، اما وجه پررنگ جمهوریت نظام، اقتضائش مشارکت گسترده مردمی است.

انتخابات اخیر مجلس در اسفند 98 نه به لحاظ حضور،مشعشع بود و نه نتیجه اش دلچسب.

بنابراین برای کارآمد کردن نظام باید پشتوانه مردمی اش را تقویت کرد،هرچند که حضور پررنگ مردم را مثل همیشه،دوست نداشته باشیم مااصولگراها.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها