کد خبر: 442873
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

محمد صادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هر تغییری در نوع نگاه آمریکایی‌ها به خاورمیانه مستقیما تابع تصمیم‌سازی اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها است

محمد صادق کوشکی گفت‌: هر تغییری در نوع نگاه آمریکایی‌ها به خاورمیانه مستقیما تابع اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌هایی است که تصمیم‌سازی می‌کنند. متاسفانه در این چند ماه اخیر برخی جریان‌های اصلاح‌طلب سعی کردند برنده شدن جو بایدن را نقطه نجات مردم معرفی کنند در حالی که چنین فرضیه‌ای از اساس غلط است.

هر تغییری در نوع نگاه آمریکایی‌ها به خاورمیانه مستقیما تابع تصمیم‌سازی اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها است
کد خبر: 442873
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در شرایطی برگزار شد که انتخاب مردم آمریکا هیچ‌گاه تا به این حد توسط ایرانی‌ها مهم گرفته نمی‌شد و اینکه چه کسی برنده و راهی کاخ سفید خواهد شد، برای‌شان اهمیت زیادی نداشت. اما رقابت جو بایدن و دونالد ترامپ حتی در محافل محاوره‌ای هم بهانه‌ای برای بحث و اعلام نظر شد.

محمد صادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: اینکه نتیجه انتخابات آمریکا برای مردم ایران مهم شده و حتی گروهی منتظر هستند جو بایدن برنده انتخابات و مشکلات اقتصادی‌شان کمتر شود، اتفاقی است که با ساختار سیاسی ایالات متحده همخوانی ندارد. در واقع سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان در این کشور به گونه‌‌ای است که رفتارشان در قبال غرب آسیا با آمدن این چهره و رفتن آن چهره تغییری نخواهد کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش گفت: هر تغییری در نوع نگاه آمریکایی‌ها به خاورمیانه مستقیما تابع اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌هایی است که تصمیم‌سازی می‌کنند. متاسفانه در این چند ماه اخیر برخی جریان‌های اصلاح‌طلب سعی کردند برنده شدن جو بایدن را نقطه نجات مردم معرفی کنند در حالی که چنین فرضیه‌ای از اساس غلط است.

وی توضیح داد: برای من جالب بود که یکی از روزنامه‌های شاخص اصلاح‌طلب 2 ماه پیش در گزارشی این طور گفته بود که بایدن اگر بتواند ترامپ را شکست بدهد، گرانی‌ها تمام شده و ارزش پول ملی برخواهد گشت و همچنین روابط خارجی نظام بهبود پیدا خواهد کرد. وقتی آنها به این صراحت از کم‌‌اطلاعی جامعه سوءاستفاده می‌کنند، اگر بایدن روی کار بیاید و اتفاقی رخ ندهد، مردم با نوعی سرخوردگی روبرو خواهند شد که اصلاح‌طلبان باید در قبال این حالت احساس مسئولیت کنند.

صادق کوشکی در پایان گفت: سیاست جمهوری اسلامی بر اساس استقلال شکل گرفته است و از هیچ کشور دیگری تبعیت نمی‌کند و از این پس هم نخواهد کرد.

چکیده گفت‌وگو با محمد صادق کوشکی

-رفتار ایالات متحده در قبال غرب آسیا با آمدن این چهره و رفتن آن چهره تغییری نخواهد کرد

-وابستگی امر مهم استقلال را زیر سئوال می‌برد

-بایدن بیاید و اتفاقی رخ ندهد، مردم با نوعی سرخوردگی روبرو خواهند شد

-اصلاح‌طلبان باید در قبال سرخوردگی مردم احساس مسئولیت کنند

-سیاست جمهوری اسلامی از هیچ کشور دیگری تبعیت نمی‌کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها