سرنوشت جاماندگان یارانه به کجا خواهد کشید؟

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه مجلس با اشاره به تصویب طرحی درباره ثبت‌نام جاماندگان یارانه گفت: احتمال زیاد شورای نگهبان به این مصوبه ایراد می‌گیرد زیرا برای دولت بار مالی دارد که در صورت اصرار نمایندگان، کار به مجمع تشخیص کشیده می‌‌شود.

سرنوشت جاماندگان یارانه به کجا خواهد کشید؟
کد خبر: 442935
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۰۹:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه اخیر مجلس با موضوع امکان درخواست مجدد دریافت یارانه بیان کرد: گلایه‌های فراوانی از سوی مردم به مسئولین دولت و مجلس برای جاماندگان دریافت یارانه و یا قطع شدگان یارانه وجود دارد.

وی افزود: متأسفانه با عناوین مختلف امکان دارد دریافت یارانه از سوی یک سرپرست خانوار با مشکل مواجه شده باشد و یا به دلیل مختلف نظیر اطلاعات ناقص یارانه این سرپرست قطع شده باشد که این اشتباهات محتمل است و عملاً آن خانوار از لیست دریافت یارانه‌ حذف شده و تلاش‌های صورت گرفته از سوی آنها برای دریافت یارانه بی‌نتیجه بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد:‌ معمولاً این افراد کسانی هستند که تمکن مالی نداشته و دست‌شان به جایی بند نیست.

قادری اظهار داشت: این مصوبه مجلس برای دولت بار مالی داشته باشد و ممکن است که شورای نگهبان کلیات این طرح را زیر سؤال ببرد و حتی به طرح تأمین کالاهای اساسی که قرار است با فروش اموال و دارایی‌های دولت به مرحله اجرا درآید هم تسری پیدا کند.

وی افزود: اگر شورای نگهبان به طرح تأمین کالاهای اساسی ایراد اصل 75 (داشتن بار مالی برای دولت) بگیرد نمایندگان مجلس می‌کوشند این طرح را در لایحه بودجه 1400 در نظر گرفته و برای سال آتی آن را تصویب کنند. ضمن اینکه اگر بر نظر خود اصرار کنیم تعیین تکلیف این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها