لیست کامل لوازم تحریر دانش‌آموزان دبیرستانی

وازم ‌تحریر یا نوشت افزار به مجموعه بزرگ از ابزارهایی گفته می‌شود که برای نگارش یا نقاشی به کار می‌روند. با شروع سال تحصیلی خرید نوشت‌افزار مناسب دغدغه بسیاری از والدین است. در این مقاله به بیان ویژگی‌های لوازم تحریر مناسب می‌پردازیم.

لیست کامل لوازم تحریر دانش‌آموزان دبیرستانی
کد خبر: 442980
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۱۰:۵۶:۲۰

اعتمادآنلاین| لوازم ‌تحریر یا نوشت افزار به مجموعه بزرگ از ابزارهایی گفته می‌شود که برای، نگارش یا نقاشی به کار می‌روند. با شروع سال تحصیلی خرید نوشت افزار مناسب دغدغه بسیاری از والدین است. در این مقاله به بیان ویژگی‌های لوازم تحریر مناسب می‌پردازیم.

مقدمه


با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و در آستانه مهرماه، یکی از نگرانی‌های والدین تهیه یک لیست کامل برای خرید لوازم‌تحریر و ملزومات مناسب برای فرزندانشان هستند. لیست لوازم‌ تحریر بستگی به پایه تحصیلی، دختر یا پسر بودن دانش‌آموز و مقدار هزینه والدین متفاوت است. در سه سال پایانی متوسطه دور دوم که دانش‌آموزان به این سطح می‌رسند و رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند، خرید لوازم‌تحریر آنها متفاوت است. این لوازم باید کاربردی، زیبا و بادوام باشد تا بتواند نیازهای نوجوانان را پاسخ دهد. ورود به دبیرستان و پیشرفت در مقاطع تحصیلی با بلوغ فکری و مسئولیت پذیری نوجوانان همراه است و به همین خاطر دانش‌آموزان دبیرستانی می‌توانند از نوشت افزار هایی که دوام بیشتری دارند استفاده کنند. در این مقاله لیستی از بهترین نوشت‌افزارها و لوازم‌ تحریر دبیرستان، گردآوری کرده‌ایم تا والدین و دانش‌آموزان بتوانند با توجه به نیاز و سلیقه‌ی خود از میان آن‌ها انتخاب کنند.

مداد نوکی

اکثر دانش‌آموزان دبیرستانی ترجیح می‌دهند از مدادهای نوکی استفاده کنند. زیرا این مدادها نوک تیزتری دارند، نیازی به تراشیدن ندارند و زیباتر و خوش دست‌تر هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای مقطع دبیرستان از مدادهایی استفاده کنید که کیفیت و دوام بیشتری داشته باشند که دانش‌آموزان بتوانند تا مدت‌ها از آن استفاده کنند.

02

پاک‌ کن

پاک‌کن خوب و با کیفیت نیز یکی از لازمه‎‌های هر جامدادی است. چند وقتی است که پاک‌کن های اتودی جای خود را در بازار باز کرده‌اند و به نظر من هم برای دانش‌آموزان دبیرستانی، این نوع از پاک‌کن بهتر است. زیرا نوک نازکی دارد، و در حین پاک کردن کاغذ کثیف نمی‌شود.

نوک مداد

بهتر است نوک مدادها را پنج دهم یا هفت دهم انتخاب کنید، زیرا نوک‌های سه دهم و یا نازک‌تر بسیار ظریف هستند و بیشتر به درد افرادی که کار هنری و یا طراحی می‌کنند می‌خورد و نوک‌های ضخیم هم ممکن است دست خط دانش‌آموزان را خراب کند و به آن ظرافتی که دوست دارند بنویسند.


خودکار


کاربردی‌ترین نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان دبیرستانی خودکار است. این ابزار باید خوش‌دست و روان باشد. بسیاری از دانش‌آموزان ترجیع می‌دهند برای نوشتن جزوه‌های خود و هر درس از یک رنگ مجزا استفاده کنند و با این کار مطالب را بهتر در ذهن خود دسته بندی می‌کنند و فرایند یادگیری و یادآوری را راحت‌تر می‌کند. دانش‌آموزان علاوه بر خودکارهای رنگی می‌توانند از روان نویس‌های رنگی نیز استفاده کنند. روان‌نویس‌ها به طور کلی از خودکار روان‌تر و خوش‌دست‌تر هستند و برای دانش‌آموزان سال‌های پایانی دبیرستان بسیار پیشنهاد می‌شود.


غلط‌‌گیر


این وسیله نیز کاربردهای زیادی دارد و هر دانش‌آموز باید یک غلط‌گیر خوب در نوشت‌افزار خود داشته باش تا بتواند اشتباهات و خط‌خوردگی‌ها را در دفتر و برگه‌های امتحانی خود درست کند و خود را از بی‌نظمی و شلختگی و نامرتبی رها کند. زیرا بر اساس یافته‌ها، مطالب مرتب و دسته بندی شده راحت‌تر در ذهن افراد می‌ماند. از بهترین غلط‌گیرهای موجود در بازار، غلط‌گیرهای نواری است. این نوع نسبت به نوع قلمی نتیجه‌ی تمیزتری دارد اما استفاده از آن کمی دقت و مهارت می‌خواهد.

ماژیک علامت گذار


ماژیک علامت گذار مثل خودکارهای رنگی است، این ماژیک‌ها هم با کدگذاری بر اساس رنگ به ما در یادگیری کمک می‌کنند. بهتر است دانش‌آموزان هنگام مطالعه‌ی دروس خود فقط کلمات کلیدی را علامت گذاری و هایلایت کنند و سعی کنند برای هر دسته، از یک رنگ استفاده کنند. مثلاً نام افراد را با آبی، کلمات اصلی را با رنگ زرد و سخنان بزرگان را با سبز علامت گذاری کنند و از هایلایت کردن کل متن بپرهیزید. زیرا با این کار، تاثیر این رنگ‌ها برای مغز از بین می‌رود و دیگر کارایی لازم را ندارد. خوبی این ماژیک‌ها در این است خیلی دیر تمام می‌شوند و ممکن است تا دو یا سه سال برای شما دوام داشته باشند.

کاغذ یادداشت


بسیاری از دانش‌آموزان تمرین‌ها را درون کتاب حل می‌کنند و گاهی جا کم می‌آورند. کاغذهای چسب‌دار می‌توانند این مشکل را حل کنند. نقطه‌ی قوت این کاغذها این است که به راحتی از صفحه‌ی کتاب کنده می‌شوند و صفحه کتاب را پاره نمی‌کند. بتابراین برای حل تمرین‌ها و یادداشت گذاری در کتاب می‌توانید از این کاغذها استفاده کنید. همچنین کاغذهای یادداشت بدون چسب هم برای درست کردن فلش کارت بسیار مناسب است و دانش‌آموزان برای حفظ تاریخ، ادبیات، فرمول‌های فیزیک و ریاضی و هر درس دیگری می‌توانند از فلش کارت استفاده کنند. این فلش کارت‌ها در شب امتحان بسیار به کارتان خواهد آمد.


دفتر یا کاغذ کلاسوری


یکی دیگر از لوازم ضروری و اولیه دانش‌آموزان است. این دفاتر باید برای هر درسی جداگانه باشد و یا از کلاسور استفاده کرده و هر روز کاغذ‌های مربوط به همان درس را به همراه داشت. بهتر است دانش‌آموزان پایه‌های اولیه‌ی دبیرستان از درفترهای جداگانه استفاده کنند و رفته رفته و با بالا رفتن حس مسئولیت، از کلاسور و کاغذ‌های کلاسوری استفاده کنند. زیرا ممکن است جابه‌جا کردن هر روزه‌ی این کاغذ‌ها دانش‌آموزان را سر درگم کند.

03


پلنر


شاید این مورد به نظر شما غیر ضروری باشد اما اگر دانش‌آموزان یاد بگیرند برای وقت خود برنامه‌ریزی کنند و آن را ثبت کنند عملکرد بهترین در دبیرستان و بعدها در زندگی خواهند داشت زیرا زمان تنها چیز غیر قابل جبران در زندگی است. مدیریت زمان یک مهارت است از زمان کودکی و نوجوانی آموخته شود. به همراه داشتن یک پلنر می‌تواند از بسیاری جهات برای دانش‌آموزان مفید باشد. آن‌ها می‌توانند تکالیف خود را در ابن دفتر یادداشت کنند تا موعد تحویل آن را فراموش نکنند، مقدار دروس خوانده شده و تاریخ امتحان‌ها را در آن یادداشت کنند و غیره. یکی از ساده‌ترین انواع پلنر، به همراه داشتن یک سررسید است و دانش آموزان می‌توانند به راحتی از این سررسیدها استفاده کنند و برای وقت خود به بهترین نحوه برنامه‌ریزی کنند.


جامدادی


برای مرتب بودن و راحتی دانش‌آموزان یکی از ملزومات دانش‌آموزی به حساب می‌آید تا دانش‌آموزان تمام نوشت ‌‌افزارهای خود را در آن جای داده و به راحتی آن را با خود حمل کنند. بهترین جامدادی ها، انواع پارچه‌ای آن است. زیرا این نوع جامدادی قابل شستشو و انعطاف‌پذیر است. در حالی که جامدادی‌های فلزی و طلقی و پلاستیک منعطف نیستند و ممکن است جای زیادی را در کیف بگیرند.


کوله‌پشتی


دانش‌آموزان دبیرستانی خصوصاً در مقاطع بالاتر به دلیل آمادگی برای آزمون کنکور سراسری، مجبورند کتاب‌های سنگینی مانند تست و غیره را با خود حمل کنند و ممکن است نیمی از روز را در مدرسه یا کتابخانه باشند و مجبور به حمل وسیله‌های مختلف. بنابراین منطقی است که این دانش‌آموزان به کوله پشتی‌های بزرگتری احتیاج خواهند داشت. بهتر است این عزیزان از کوله پشتی‌هایی استفاده کنند ک در قسمت پشت دارای پدهایی باشد و همچنین دسته‌های کوله هم پد داشته باشد و نرم باشد تا به کمر و سر شانه‌ها فشار زیادی وارد نکند.

برای تهیه‌ی این نوشت‌فزار و لوازم‌تحریر مناسب به بهترین سایت خرید کتاب و لوازم‌تحریر گاج مارکت مراجعه و برای دانش‌آموزان خود خرید کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها