آمریکا رسما از پیمان پاریس خارج شد

ایالات متحده رسما امروز چهارشنبه از پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس خارج شده است. البته جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات 3 نوامبر، بار دیگر به این پیمان ملحق شود. پاتریشیا اسپینوزا مدیر کل کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در این باره گفت: خروج آمریکا از این پیمان، یک شکاف بزرگ در رژیم ما باقی خواهد گذاشت و تلاش‌های جهانی برای دستیابی به اهداف و بلندپروازی‌های توافقنامه پاریس را با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

آمریکا رسما از پیمان پاریس خارج شد
کد خبر: 442994
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۱۲:۳۵:۳۱

اعتمادآنلاین| ایالات متحده رسما امروز چهارشنبه از پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس خارج شده است.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک سال پیش وعده داد تا این کشور را از پیمان اقلیمی پاریس خارج کند، ایالات متحده امروز چهارشنبه رسما از این پیمان خارج شده است.

البته جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات 3 نوامبر، بار دیگر به این پیمان ملحق شود.

پاتریشیا اسپینوزا مدیر کل کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در این باره گفت: خروج آمریکا از این پیمان، یک شکاف بزرگ در رژیم ما باقی خواهد گذاشت و تلاش‌های جهانی برای دستیابی به اهداف و بلندپروازی‌های توافقنامه پاریس را با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

البته آمریکا همچنان عضو این کنوانسیون خواهد بود. اسپینوزا افزود: سازمان ملل آماده کمک به آمریکا برای هر تلاشی با هدف ملحق شدن مجدد به این کنوانسیون خواهد بود.

آمریکا تنها کشور از 197 کشور امضا کننده این توافقنامه است که رسما از آن خارج شده است. دولت اوباما متعهد شده بود که طی سال‌های 2005 تا 2025 میلادی میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای را 28 درصد کاهش دهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها