درگیری‌ها میان نیروهای پیشمرگ و پ.ک.ک در دهوک با چندین کشته و زخمی

درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای پیشمرگ وابسته به اقلیم کردستان عراق و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در استان دهوک به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای هر دو طرف ختم شد.

درگیری‌ها میان نیروهای پیشمرگ و پ.ک.ک در دهوک با چندین کشته و زخمی
کد خبر: 443038
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۱۵:۴۰:۵۸

اعتمادآنلاین| یک منبع نظامی عراقی به سایت خبری ارم نیوز گفت: امروز (چهارشنبه) در منطقه «جمانکی» از توابع شهرستان العمادیه در استان دهوک در پی تحرکات نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در این منطقه، درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای این حزب آغاز شدند، در ادامه نیروهای پیشمرگ به دلیل نگرانی از اینکه در بمباران ترکیه غیرنظامیان آسیب ببینند، برای مقابله با آنها اقدام کردند.

این منبع در ادامه گفت: درگیری‌ها موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف شده‌ اما تا این لحظه آمار دقیق و قطعی در این خصوص از سوی فرماندهی نیروهای پیشمرگ و یا از سوی حزب کارگران کردستان ارائه نشده است.

ئالند امیر، مدیر منطقه جمانکی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: نیروهای حزب کارگران کردستان به گروهی از نیروهای پیشمرگ در منطقه حمله کردند که موجب به شهادت رسیدن یکی از آنها و زخمی شدن دو تن دیگر شد.

مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دوشنبه گذشته نسبت به وخامت شرایط در پی درگیری جاری میان ترکیه و نیروهای پ.ک.ک در منطقه هم‌مرز با اقلیم کردستان هشدار داده و از پ.ک.ک خواسته بود دست از اشغال این مناطق بردارند تا از درگیری بیشتر جلوگیری شده و شرایط به حالت عادی بازگردد.

حزب کارگران کردستان مناطق کوهستانی پر پیچ و خم موجود در مرزهای ترکیه را پایگاه خود کرده و از آنجا حملاتی را به داخل خاک ترکیه آغاز می‌کند، در مقابل آنکارا با حملاتی هوایی، توپخانه‌ای و زمینی علیه این مناطق به آنها پاسخ می‌دهد، حملاتی که به غیرنظامیان آسیب زده و موجب تخلیه ده‌ها روستا شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها