کد خبر: 443088
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا | چه اقداماتی انجام دهیم تا در رستوران به کرونا مبتلا نشویم؟

از شیوع ویروس کرونا تا به حال بارها گفته شده که رفتن به رستوران‌هایی که فضای بسته دارند کاری پرخطر تلقی می‌شود؛ اما اگر مجبور شدید در بیرون از منزل غذا بخورید باید نکات بهداشتی زیر را رعایت کنید.

ویروس کرونا | چه اقداماتی انجام دهیم تا در رستوران به کرونا مبتلا نشویم؟
کد خبر: 443088
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- غذا خوردن در بیرون از منزل نیز مثل تمام چیزهایی که در سال 2020 تغییر کرده شکلی متفاوت به خود گرفته است. می‌دانیم که اگر در محیطی بسته بدون ماسک در کنار افراد پرخطر قرار گیریم، خطر ابتلا به ویروس کرونا افزایش پیدا خواهد کرد. رستوران یکی از مکان‌هایی است که احتمال انتقال ویروس کرونا در آنجا وجود دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Cnet»، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در گزارشی در ماه سپتامبر اعلام کرد افرادی که آزمایش کووید-19 آنها مثبت بوده و در طول بیش از 2 هفته قبل از بیماری به رستوران رفته‌اند، 2 برابر بیشتر از سایر افراد مبتلا بوده‌اند. دکتر آنه لیو (Anne Liu) از مرکز بهداشت استفورد درباره خوردن غذا در رستوران یا گرفتن آن و بردن به منزل نکاتی را بیان کرده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

خطر میل کردن غذا در رستوران‌

رستوران

دکتر لیو در گزارشی گفت: «غذا خوردن در فضای بسته رستوران یکی از فعالیت‌های پرخطر محسوب می‌شود. چندین عامل خطرناک در رفتن به رستوران وجود دارد: قرار گرفتن در فضای بسته، مکالمه‌های طولانی و برداشتن ماسک. تا زمانی که ماسکی اختراع شود که بتوانید با آن غذا بخورید و ویروس از آن عبور نکند، خطر همچنان باقی خواهد ‌ماند.»

چگونه می‌توان ایمن‌تر عمل کرد؟

با توجه به اینکه دکتر لیو می‌گوید صرف غذا در خارج از منزل در هنگام شیوع همه‌گیری فعالیتی پرخطر به شمار می‌رود، گرفتن غذا از رستوران و میل کردن آن در منزل با ریسک کمتری همراه است. اگر تصمیم دارید در خارج از خانه غذا بخورید بهتر است هنگامی که مشغول غذا خوردن نیستید ماسک خود را بگذارید.

هنگام صحبت کردن ماسک بزنید و فقط در موقع صرف غذا ماسک خود را بردارید

رستوران

اکثر رستوران‌ها این قانون را دارند که تمام کارکنان می‌بایست از ماسک استفاده کنند و مشتریان نیز تا زمان رسیدن غذا نباید ماسک خود را بردارند. این اقدام موجب می‌شود که افراد زمان کمتری بدون ماسک در فضای بسته بمانند. پس به یاد داشته باشید که فقط هنگامی که مشغول خوردن غذا هستید ماسک خود را بردارید و در هنگام صحبت یا وقتی منتظر غذا هستید ماسک خود را کنار نگذارید.

فاصله میزها باید حداقل 2 متر باشد

رستوران

دکتر لیو می‌گوید که فاصله‌گذاری اجتماعی مسأله بسیار مهمی است؛ اما نباید در فضای بسته فقط به این مورد اکتفا کرد. برخی از رستوران‌ها بین میزها محافظ‌های پلاستیکی نصب کرده‌اند که این کار می‌تواند مفید واقع شود؛ اما کارشناسان معتقدند که بهترین روش جلوگیری از انتقال ویروس رعایت همزمان فاصله‌گذاری اجتماعی و گذاشتن ماسک است.

لیو اظهار کرد که هنوز شواهدی مبنی بر اثرگذاری محافظ‌های پلاستیکی ثبت نشده. ممکن است این محافظ‌ها خوب عمل کنند؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که نمی‌توان صرفاً به وجود آنها اتکا کرد و موارد بهداشتی دیگر را رعایت نکرد.

در ساعات شلوغ به رستوران نروید

بسیاری از رستوران‌ها موظف‌اند که در یک ساعت به تعداد کمی از مشتریان خدمات ارائه کنند، اما رستوران‌هایی هم هستند که تعداد مشتری‌ها در آنجا زیاد است. سعی کنید در مواقعی که رستوران شلوغ است به این مکان‌ها نروید و در ساعت‌هایی که گمان می‌کنید مردم کمتر به رستوران می‌روند به آنجا سر بزنید و غذای خود را میل کنید.

با اعضای خانواده خود یا افرادی که با آنها در قرنطینه هستید به رستوران بروید

ماسک

باید دقت کنید که با چه کسانی به رستوران می‌روید. بهتر است فقط با اعضای خانواده خود به این مکان‌ها بروید. دکتر لیو می‌گوید: «توجه کنید که همراهان شما برای صرف غذا چه کسانی هستند و چه اشخاصی با آنها ارتباط برقرار کرده‌اند؛ زیرا نمی‌توانید بفهمید که بقیه مردم با چه کسانی در رفت‌وآمد بوده‌اند یا در چند هفته گذشته وضعیت سلامتی‌شان چطور بوده است.»

اگر با اشخاصی که رفت‌وآمد و فعالیت‌های زیادی دارند به رستوران بروید جان خود را به خطر انداخته‌اید. ایمن‌ترین راه این است که فقط با کسانی که هم‌خانه شما هستند برای صرف غذا به خارج از منزل بروید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها