کد خبر: 443239
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ ۱۶:۰۳:۰۱
| |

گل‌های پنالتی رونالدو بیشتر است یا مسی؟

اگر بازی های رسمی در نظر گرفته شود رونالدو بالاتر از مهاجم بارسلونا قرار دارد. ستاره پرتغالی 130 گل را از فاصله یازده متری به ثمر رسانده و در این زمینه نسبت به مسی هم قابل اعتمادتر است.

گل‌های پنالتی رونالدو بیشتر است یا مسی؟
کد خبر: 443239
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ ۱۶:۰۳:۰۱

اعتمادآنلاین| لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، آمار فوق العاده ای را در گلزنی به خاطر تواناهایی شان بر جای گذاشته اند. بخش قابل توجهی از گل های ستاره آرژانتینی و پرتغالی از فاصله یازده متری به دست آمده است. هر دو بازیکن پنالتی زن نخست تیمشان به حساب می آیند و به همین خاطر می توانند گل های زیادی از این طریق به ثمر برسانند.

تمام ضربات پنالتی

اگر بازی های رسمی در نظر گرفته شود رونالدو بالاتر از مهاجم بارسلونا قرار دارد. ستاره پرتغالی 130 گل را از فاصله یازده متری به ثمر رسانده و در این زمینه نسبت به مسی هم قابل اعتمادتر است. 84.4 درصد از 154 ضربه مهاجم یوونتوس به گل تبدیل شده است. از طرفی ستاره آرژانتینی 95 گلش با پنالتی بوده است یعنی 35 گل کمتر نسبت به رونالدو. مسی تاکنون 116 ضربه زده که 81.9 درصدشان از خط دروازه ها عبور کرده است. او همچنین توانسته 13 پنالتی پیاپی را به گل تبدیل کند.

باشگاهی

رونالدو از لحاظ باشگاهی هم برتری قابل توجهی نسبت به کاپیتان بارسا دارد. او با پیراهن منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس 119 گل را از طریق پنالتی به ثمر رسانده است (با اسپورتینگ لیسبون گلی از فاصله یازده متری نزده است). ستاره پرتغالی میانگین 86.9 درصد گلزنی را پس از 137 ضربه به ثبت رساند. تنها 79 گل از 638 گل مسی با پیراهن تیم کاتالانی از روی نقطه پنالتی بوده است. او با زدن 98 ضربه میانگین 80.6 درصد گلزنی را به ثبت رساند.

تیم ملی

در بازی های ملی مسی بالاتر از رونالدو قرار دارد. مهاجم آلبی سلسته 16 گل خود را با پنالتی به ثمر رسانده است (79 گل ملی) و تنها دو ضربه را نتوانسته به گل تبدیل کند. میانگین گلزنی اش 88.9 درصد است. از طرفی مهاجم پرتغالی یازده گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است. او برای این ثبت این آمار به 17 ضربه نیاز داشت و میانگین 64.7 درصد را به خود اختصاص داد.

دوران حضور رونالدو در رئال مادرید

رونالدو زمانی که رئال مادرید را ترک کرد 79 گلش از طریق پنالتی به ثمر رسیده بود یعنی 17.55 درصد از تمام گل هایش با سفیدپوشان. در این مدت بازیکن آرژانتینی توانست 56 گل را از فاصله یازده متری برای بارسا به ثمر برساند. 11.86 درصد از 472 گلش با ضربه پنالتی وارد دروازه حریفان شد. در این مدت مسی 17 پنالتی را از دست داد و رونالدو 13 ضربه را نتوانست به گل تبدیل کند. باید یاد آوری کرد رونالدو در فصل 10-2009 با مادرید قرارداد امضا کرد و 18-2017 آخرین فصل حضورش در تیم اسپانیایی بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها