گزارش گاردین از دروغ‌های بزرگ انتخاباتی

براساس گزارش روزنامه گاردین، ترامپ در سخنرانی روز پنجشنبه خود در کاخ سفید و دقیقا از همان تریبونی که بارها اطلاعاتی درباره درمان کرونا یا سایر مسائل را مطرح کرده بود، به دروغ پردازی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و ادعاهایی بی مورد مطرح کرد.

گزارش گاردین از دروغ‌های بزرگ انتخاباتی
کد خبر: 443355
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ۱۱:۵۹:۰۶

اعتمادآنلاین| براساس گزارش روزنامه گاردین، ترامپ در سخنرانی روز پنجشنبه خود در کاخ سفید و دقیقا از همان تریبونی که بارها اطلاعاتی درباره درمان کرونا یا سایر مسائل را مطرح کرده بود، به دروغ پردازی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و ادعاهایی بی مورد مطرح کرد.


روزنامه گاردین در مطلبی با اشاره به سخنرانی ترامپ که با ادعاهای متعددی همراه بود و بسیاری از شبکه‌های خبری هم پخش آن را قطع کردند، نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روند شمارش آرای انتخابات سوم نوامبر را با یکسری واژه‌های خطرناک و نادرست خطاب قرار داد که احتمالا تلاشی برای ارعاب و بازداشتن شبکه‌های خبری تلویزیونی در اعلام فرد پیروز این انتخابات در ساعت‌های آتی است.

این اظهارات از سوی ترامپ خطر تهییج اعتراضات و خشونت از سوی حامیانش را در پی دارد که جو بایدن، رقیب دموکرات این انتخابات را یک رئیس جمهوری منتخب غیرمشروع خواهند دید.

ترامپ غمگین و مغلوب، ادعاهایی نادرست را در صحبت‌های خود مطرح کرده است.

وی گفته است: اگر شما آرای مشروع و قانونی را بشمارید، من به راحتی پیروز می‌شوم. اگر شما آرای غیرقانونی را بشمارید، آنها می‌توانند انتخابات را از من بدزدند. اگر شما آرایی را بشمارید که در آخر آمده، مطمئنا آرایی خواهند آمد.

ترامپ که چهار سال پیش مداخله احتمالی هکرهای روسی را در انتخابات ریاست جمهوری 2016 نادیده گرفته بود، تلویحا نظرسنجی‌ها را تهدیدی جدی‌تر دانست و گفت: نظرسنجی‌های رسانه‌ای مداخله در انتخابات هستند. این نظرسنجی‌ها واقعا جعلی هستند که برای نگهداشتن رای دهندگان ما در خانه و ایجاد توهم حمایت برای بایدن و از بین بردن توانایی جمهوری‌خواهان برای کسب کمک مالی طراحی شده‌اند. اینها را نظرسنجی‌های جلوگیری می‌دانیم که از رای دادن مردم در حوزه‌های رای‌گیری جلوگیری کردند.

رئیس جمهوری آمریکا از برخی از صحبت‌های نژادپرستانه به نفع خود استفاده کرد و فیلادلفیا و دیترویت را هدف قرار داد و گفت: آنها تلاش می‌کنند تا در انتخابات تقلب کنند و ما نمی‌توانیم اجازه این کار را بدهیم. دیترویت و فیلادلفیا دو منطقه‌ای در کشور هستند که بیشترین فساد را نسبت به مناطق دیگر کشور دارند.

ترامپ در یک رشته صحبت‌ها همچنین مدعی شد که این شکست را پیش‌بینی کرده و گفت: من چندین ماه بود که درباره این مساله با شما صحبت کرده بودم و گفته بودم که رای‌گیری پستی به یک فاجعه بدل می‌شود. ما داستان‌های ترسناک زیادی می‌شنویم.

ترامپ بعد از 16 دقیقه صحبت کردن از محل سخنرانی پایین آمد و بدون توجه به این سوال که "شواهدت کجاست؟" محل را ترک کرد.

هیچ‌کس نمی‌تواند ترامپ را بابت عدم موفقیت در این رویداد بزرگ متهم کند. این بیشترین رکورد دروغگویی از سوی ترامپ بوده است؛ دنیل دیل، حقیقت‌سنج شبکه خبری سی.ان.ان در توئیتی نوشت: من تمام سخنرانی‌های ترامپ را از 2016 شنیده یا دیده ام. این متقلبانه‌ترین سخنرانی ترامپ بود که تا به حال شنیدم.

ترامپ کلا عادت دارد که به حامیانش وعده دهد: ما آنقدر پیروزی‌های بزرگی داریم که شما را از پیروزی خسته کنیم.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها