کد خبر: 443385
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ۱۳:۱۸:۵۶
| |

رویترز:

دولت ترامپ قصد دارد 18 پهپاد به ارزش 3 میلیارد دلار به امارات بفروشد

وزارت خارجه آمریکا به صورت غیررسمی کنگره را از برنامه فروش 18 پهپاد MQ-9B به ارزش 2.9 میلیارد دلار به امارات متحده عربی مطلع ساخته است.

دولت ترامپ قصد دارد 18 پهپاد به ارزش 3 میلیارد دلار به امارات بفروشد
کد خبر: 443385
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ۱۳:۱۸:۵۶

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه آمریکا به صورت غیررسمی کنگره را از برنامه فروش 18 پهپاد MQ-9B به ارزش 2.9 میلیارد دلار به امارات متحده عربی مطلع ساخته است. این آخرین تلاش‌ها در دولت دوره اول ترامپ است که در بحبوحه التهابات انتخاباتی این روزهای آمریکا صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته اخباری در مورد فروش قطعی جنگنده اف 35 به امارات مطرح شده بود.

از زمان تغییر موضع دولت ترامپ در توافقنامه‌های تسلیحاتی با 34 کشور برای اعطای مجوز فروش پهپادهای بیشتر به متحدان آمریکا، این اولین گام صادرات پهپادهای مسلح از آمریکا به شمار می‌رود.

ابوظبی مدت زیادی خواهان خرید پهپاد از آمریکا است و پس از تغییر سیاست آمریکا در این زمینه جزو اولین مشتری‌های در صف برای خرید پهپاد به حساب می‌آید. توافق 600 میلیون دلاری فروش 4 پهپاد غیرمسلح MQ-9B به تایوان اولین مورد بود که روز سه شنبه به صورت رسمی در کنگره مطرح شد.

کمیته‌های امور خارجه مجلس نمایندگان و روابط خارجی سنا آمریکا که به نقش امارات در کشتار غیرنظامیان در جنگ داخلی یمن به شدت انتقاد کردند، می‌توانند فروش این تسلیحات را بررسی و در نهایت پیش از اعلام رسمی وزارت خارجه آمریکا، آن را رد کنند.

به نوشته رویترز، پهپادهای مسلح MQ-9B با رادارهای دریایی تجهیز و احتمالا در سال 2024 تحویل داده خواهند شد. یک منبع آگاه اعلام کرد که بسته تسلیحاتی اعلام شده به کنگره 15 پهپاد به همراه سه پهپاد اضافی می‌باشد.

امارات همچنین به دنبال جنگنده بوئینگ EA-18G گرولر می‌باشد که قادر به اختلال در سیستم‌های راداری و دیگر قابلیت‌های پیشرفته است و توسط نیروهای هوایی آمریکا و استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. امارات ذیل توافق عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، از آمریکا قول دریافت تسلیحات پیشرفته را گرفته است، اما تحویل این تسلیحات از جمله جنگنده رادار گریز اف 35 به شدت با نگرانی صهیونیست‌ها مواجه است.

اعلام رسمی تحویل 50 جنگنده اف 35 شرکت لاکهید مارتین به امارات روز 29 اکتبر صورت گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها