کد خبر: 443451
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا | روزنامه اسرائیلی چه لقمه‌ای برای پیروز انتخابات آمریکا گرفت؟

صرف نظر از اینکه چه کسی کلیددار کاخ سفید خواهد شد، چه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ همچنان در آنجا باقی بماند یا رقیب دموکراتش جو بایدن به کاخ نقل مکان کند، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با بحران‌های فراوانی در خاورمیانه مواجه خواهد شد.

انتخابات آمریکا | روزنامه اسرائیلی چه لقمه‌ای برای پیروز انتخابات آمریکا گرفت؟
کد خبر: 443451
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به نوشته یک رسانه اسرائیلی، برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به محض ورود به کاخ سفید با چالش تعامل با بحران‌های خاورمیانه مواجه خواهد شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه جروزالیم پست در گزارشی تحلیلی چشم‌انداز سیاست خارجی کاخ سفید بعد از اتمام منازعات مربوط به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را چنین توصیف کرد: صرف نظر از اینکه چه کسی کلیددار کاخ سفید خواهد شد، چه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ همچنان در آنجا باقی بماند یا رقیب دموکراتش جو بایدن به کاخ نقل مکان کند، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با بحران‌های فراوانی در خاورمیانه مواجه خواهد شد.

بر اساس نوشته این روزنامه اسرائیلی، سیاست‌های توسعه‌طلبانه رجب طیب اردوغان یکی از چالش‌های پیش روی رئیس‌جمهور پیروز در انتخابات 2020 خواهد بود.

از نگاه این روزنامه، آنکارا در یونان بحران‌ آفریده، عراق را بمباران و ارمنستان، اسرائیل، مصر و امارات متحده عربی را تهدید کرده و با نیروهای مورد حمایت واشینگتن در سوریه درگیر شده است؛ از سویی کماکان با پرونده مهاجران از اروپا باج‌گیری می‌کند.

خرید سامانه اس400 از روسیه هم باعث می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا پرونده‌ای برای مقابله با بلندپروازی‌های رئیس‌جمهور ترکیه در جهت سلطه بر شرق دریای مدیترانه باز کند.

به نوشته جروزالیم پست، موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی دیگر دغدغه‌ای است که باید در کانون توجه برنده انتخابات آمریکا قرار گیرد.

از نگاه تل‌آویو، رئیس‌جمهور آمریکا باید اقدام به بازدارندگی ایران کند و در این زمینه حتماً باید به فکر راهکاری برای مهار نفوذ متحدان ایران در عراق، سوریه، یمن و به ویژه حزب‌الله باشد.

همچنین در این گزارش آمده، ایالات متحده به رغم موفقیت‌هایی که در جنگ با داعش داشته در کشورهای عراق و سوریه همچنان تحت فشار است پس بهتر است واشینگتن حضور نظامی خود را در اربیل واقع در شمال عراق افزایش دهد و در منطقه کردنشین عراق که منطقه‌ای امن و در عین حال وفادار به آمریکاست پایگاه هوایی مناسبی برای خود تدارک ببیند.

پوست‌اندازی در تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز دیگر برنامه‌ای است که جروزالیم پست برای پیروز انتخابات 2020 در نظر گرفته و معتقد است دولت ترامپ توافقنامه‌های صلحی را محقق کرد که مورد پسند رهبری راکد و بی‌تحرک فلسطینی واقع نشده پس بهتر است این ساختار که آینده فلسطینیان را در محاق برده تغییر کند.

بی‌ثباتی در مناطق دیگری از خاورمیانه از لیبی گرفته تا افغانستان و تقسیم شدن خاورمیانه به 2 بلوک در شرایطی که لیبی و افغانستان همچنان صحنه تاخت‌وتاز نیروهای تندرو و افراطی است باعث می‌شود حضور ایالات متحده و انتقال بخشی از نیروهای عمل‌کننده آن در آفریقا برای مقابله با افراطی‌ها به این منطقه بیشتر احساس شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها