«هنر فردا» میزبان پنج نویسنده زن می‌شود

اولین دوره کارگاه‌ «به روایت نویسنده» با حضور پنج نویسنده زن در موسسه فرهنگی- آموزشی «هنر فردا» برگزار می‌شود.

«هنر فردا» میزبان پنج نویسنده زن می‌شود
کد خبر: 443534
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۰:۳۰:۴۰

اعتمادآنلاین| اولین دوره کارگاه‌ «به روایت نویسنده» با حضور پنج نویسنده زن در موسسه فرهنگی- آموزشی «هنر فردا» برگزار می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، در این دوره که با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان با شیوه‌ها و تکنیک‌های داستان‌نویسی شکل گرفته، پنج نویسنده زن از تجربیات داستان‌نویسی‌شان می‌گویند.

ناهید طباطبایی، مهسا محبعلی، بهناز علیپور گسکری، فرشته احمدی و عالیه طباطبایی از اساتید این دوره هستند. این کارگاه در 10 جلسه 2 ساعته تشکیل می‌شود و هر نویسنده در دو جلسه، به صورت آنلاین حضور خواهد داشت.

برخی از سرفصل‌های این دوره عبارتند از: ایده‌های من از کجا و چگونه شکل می‌گیرند، یک ایده را چگونه به روایت تبدیل می‌کنم، چگونه از خودم و تجربیاتم در داستان سخن می‌گویم، تکینک‌های داستان‌نویسی چگونه در نوشتن به من کمک می‌کنند و کدام نویسندگان بر شیوه داستان‌نویسی من تاثیرگذار بوده‌اند.

در پایان دوره شرکت‌کنندگان یک داستان کوتاه خواهند نوشت که این داستان‌ها از سوی استادان بررسی و پنج اثر برگزیده در سایت موسسه و یکی از مجلات سراسری منتشر خواهد شد.

ناهید طباطبایی، متولد 1337 در تهران است. رمان «چهل سالگی» از آثار شناخته شده اوست که با کارگردانی علیرضا رئیسیان به فیلم سینایی تبدیل شد.

داستان «همایون» از مجموعه داستان «جامه‌دران» نیز به‌طور مشترک توسط ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی به فیلم‌نامه فیلم «جامه‌دران»» تبدیل شد که دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را از جشنواره فیلم فجردریافت کرد. از دیگر آثار او می‎توان به «سور شبانه»، «رکسانا نیستم اگر...»، «ستاره سینما»، «برف و نرگس» و «آبی و صورتی» اشاره کرد.

مهسا محب‌علی متولد 1351 در تهران است و داستان‌نویسی را از کارگاه‌های رضا براهنی در دهه 1360 آغاز کرده است.

محبعلی برنده دو دوره جایزه بنیاد گلشیری برای مجموعه داستان «عاشقیت در پاورقی» و رمان «نگران نباش» است. رمان «نگران نباش» جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعات را نیز دریافت کرده ‌است. از دیگر آثار او می‌توان به «نفرین خاکستری» و «وای خواهیم ساد» اشاره کرد که دومی در افغانستان منتشر شده است.

بهناز علیپور گسکری، متولد 1347 در گیلان است و دکترای تخصصی ادبیات تطبیقی دارد.

اولین مجموعه داستان او«بگذریم...» برنده جایزه مهرگان ادب، جایزه ادبی یلدا و جایزه پروین اعتصامی شد. مجموعه داستان «بماند...» او نیز جایزه مهرگان ادب را به دست آورد. از دیگر آثار این نویسنده، منتقد و پژوهشگر ادبی می‌توان به «جا ماندیم..»، «بازآفرینی منظومه هشت بهشت امیرخسرو دهلوی»، «راز کیمیا و افسانه مهر و ماه» و «سیمین دانشور و آنیتا دسای» اشاره کرد.

فرشته احمدی، متولد 1351 در کرمان است. او در رشته معماری تحصیل کرده و اولین مجموعه داستان خود «سارای» را در سال 83 منتشر کرد. داستان «تلویزیون» از این مجموعه برگزیده جایزه هوشنگ گلشیری شد. نخستین رمان او «پری فراموشی» نیز تندیس کتاب برگزیده کتابفروشان را در جایزه روزی روزگاری در سال 1388 دریافت کرد. از دیگر آثار او می‌توان به «جنگل پنیر»، «گرمازدگی» و «هیولاهای خانگی» اشاره کرد.

عالیه عطایی نویسنده ایرانی-افغانستانی متولد 1360 است که در مقطع کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی تحصیل کرده. او در زمینه نمایشنامه‌نویسی نیز فعالیت می‌کند و جوایزی در این حوزه بدست آورده است. رمان «کافورپوش» او برگزیده شانزدهمین دوره جایزه مهرگان ادب بود و همچنین در جایزه ادبی واو تقدیر شد.

عطایی دو دوره جایزه داستان تهران را نیز در کارنامه‌اش دارد. از دیگر آثار او می‌توان به «مگر می‌شود قابیل هابیل را کشته باشد» و «چشم سگ» اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها