سناتور برنی سندرز:

پیروزی بایدن بدون تلاش خارق العاده شما امکان پذیر نبود/ نبرد ما تازه آغاز شده است

سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد دموکرات‌ها در یک کلیپ ویدئویی،‌ جو بایدن را رئیس‌جمهور بعدی آمریکا معرفی کرد و نوشت که نبرد دموکرات‌ها تازه آغاز شده است.

پیروزی بایدن بدون تلاش خارق العاده شما امکان پذیر نبود/  نبرد ما تازه آغاز شده است
کد خبر: 443541
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۰:۴۹:۳۷

اعتمادآنلاین| امروز (شنبه) در همان روزی که جو بایدن طی سخنرانی خود در دیلاور به طور غیرمستقیم خود را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی کرد، برنی سندرز سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در یک کلیپ ویدئویی شش دقیقه‌ای، بایدن را رئیس‌جمهور بعدی آمریکا معرفی کرد.

وی در بخش نخست این کلیپ ویدئویی با معرفی بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: «همین الان که با شما صحبت می‌کنم، به نظر می‌رسد که جو بایدن (نامزد دموکرات) در مسیر کسب آراء‌ الکترال ایالات پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا و نوادا است و رئیس‌جمهور بعدی ما خواهد شد».

سندرز در خصوص وضعیت بایدن در آراء مردمی نیز توضیح داد: «وی همچنین با اختلاف بیش از چهارمیلیون رأی، در آراء مردمی نیز پیروز شد. این رقم احتمالاً پس از شمارش تمامی آراء به بیش از پنج میلیون رأی خواهد رسید».

سناتور ایالت ورمونت در تحلیل فرایند انتخابات فعلی ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «همانطور که بارها گفته‌ام این انتخابات فقط به رویارویی جو بایدن و «دونالد ترامپ و دیدگاههای آنها درباره مسائل مختلف مربوط نمی‌شود، این انتخابات بسیار عمیق‌تر از این حرف‌هاست».

سندرز ادامه داد: «این انتخابات تعیین می‌کند که آیا ما می‌توانیم به دروغ‌های پاتولوژیکی (آسیب شناسی) در کاخ سفید پایان دهیم از دموکراسی و حاکمیت قانون در کشور خود محافظت کنیم یا خیر و شکر خدا به نظر می‌رسد که ما توانستیم چنین چیزی را تحقق بخشیم».

سندرز با قدردانی از سازمانهای مردمی پیشرو که نقش مؤثری در پیشتازی بایدن ایفا کردند، گفت: «در روزها و هفته‌های پیش‌رو اطمینان دارم که همه پیروزی آشکار بایدن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و رسانه‌ها و صاحب‌نظران نیز نظراتشان را در این خصوص بیان خواهند کرد. من می‌خواهم از این فرصت برای قدردانی از سازمانهای مردمی پیشرو در سراسر این کشور برای تلاش خارق‌العاده‌اشان در کمک به امکانپذیرشدن این پیروزی قدردانی کنم».

سناتور ایالت ورمونت درباره نقش این سازمانهای مردمی توضیح داد: «شما تماس تلفنی برقرار کردید، پیامک دادید و رأی‌دهندگان را ثبت کردید. تجمعات مجازی برگزار کردید...و هرجا ممکن بود به درب خانه‌های افراد رفتید. شما اهمیت این انتخابات را می‌دانستید و هر آنچه که ممکن بود و حتی بیشتر از آن انجام دادید. شما با یکدیگر حمایت گسترده‌ای برای بایدن در میان جوانان، رنگین‌پوستان، طبقه کارگر جامعه ما ایجاد کردید».

سندرز سپس در ادامه قدردانی از سازمانهایی که برای پیروزی بایدن تلاش کردند، افزود: «به نظر من پیروزی بایدن بدون بدون تلاش‌های خارق العاده شما امکانپذیر نبود و من می‌خواهم از شما بخاطر تلاش بیش از حد و باورنکردنی شما قدردانی کنم».

سندرز سپس با تأکید بر اینکه مشارکت جوانان آمریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری فعلی آمریکا در تاریخ این کشور بی‌سابقه بود، گفت: «یکی از بزرگترین تلاش‌های سازمانهای مردمی پیشرو، ترغیب جوانان به رأی دادن بود. جدیدترین برآوردهایی که من مشاهده کردم نشان می‌دهد که بیش از 53 درصد از جوانان 18 تا 29 سال رأی داده‌اند که نه تنها از آمار مشارکت آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 بیشتر بوده است بلکه بالاترین میزان مشارکت جوانان در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود و جوانان به طرز غافلگیرکننده‌ای از بایدن و دموکرات‌ها حمایت کردند».

این سناتور آمریکایی سپس ادامه داد که تلاش دموکرات‌ها برای به دست گرفتن کنترل سنا همچنان ادامه دارد و در این خصوص توضیح داد: «اما امشب در حالیکه پیروزی آشکار خود در انتخابات را جشن می‌گیریم، متوجه هستیم که نبرد ما به پایان نرسیده است و تازه شروع شده است. ما دستاورد زیادی داشتیم اما اقدامات زیادی باید انجام شود».

وی سپس ادامه داد: «هم‌اکنون نه تنها به پیروزی در دو انتخابات دور دور دوم سنا در جورجیا در ژانویه آینده (2021) نیاز داریم، تا دموکرات‌ها بتوانند کنترل سنا را به دست آورند، بلکه باید تمامی اقدامات انسانی ممکن را انجام دهیم تا تضمین کنیم که رئیس‌جمهور و کنگره ما به سرعت و باجدیت تمامی بحران‌های بیشماری که کشور ما با آن روبرو است، مورد رسیدگی و بررسی قرار می‌دهد».

این سناتور آمریکا در بخش پایانی کلیپ ویدئویی خود از تصمیم خود برای ارائه یک دستورکار در کنگره جدید خبر داد و گفت: «ظرف چند هفته آینده، برنامه‌ای را ارائه می‌دهم که تمایل دارم در اولین یکصدمین روز آغاز به کار کنگره جدید به تصویب برسد».

سندرز درباره مفاد دستورکار خود توضیح داد که قصد دارد موضوعات مهمی چون کووید-19، حمایت از قشر متوسط جامعه آمریکا، رسیدگی به مسئله نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا و همچنین مسئله پناهجویان را به همراه طیف دیگری از موضوعات دیگر، مطرح کند.

وی در خصوص بخشی از این دستورکار گفت: «این دستورکار شامل بسته کمکی کووید-19 است که از کسب‌ و کارهای کوچک و بیکاران حمایت می کند. این برنامه شامل پایان دادن به دستمزد گرسنگی در آمریکا می‌شود و پیوستن کارگران به اتحادیه‌ها را تسهیل می‌بخشد و پرداختی مساوی برای کار برابر ارائه می‌دهد. این یک دستورکار برای ملت است که میلیون‌ها مشاغل خوب با پرداختی خوب ایجاد می‌کند زیرا قرار است ما زیرساخت خود را مجدد بسازیم».

سندرز در ادامه با اشاره به اعتراضات ماههای اخیر در ایالات متحده به نژادپرستی و رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان اشاره کرد و گفت که قصد دارد در دستورکار خود، رسیدگی به مسئله نژادپرستی سیستماتیک در جامعه آمریکا را مدنظر قرار دهد.

وی توضیح داد: «دستورکار من به مسئله نژادپستی سیستماتیک که در سراسر کشور ما غالب شده است، و همچنین نظام عدالت کیفری ما رسیدگی خواهد کرد».

سندرز همچنین در پایان از تلاش خود برای تسهیل اعطای تابعیت آمریکا به آندسته از پناهجویانی که سند قانونی ندارند خبر داد و گفت: «دستورکار من شامل برنامه‌ای می‌شود که به اصلاحات جامع بخش مهاجرت منجر می‌شود و مسیری را برای تابعیت مهاجران بدون سند و مدرک فراهم می‌آورد».

این سناتور دموکراتدر پایان با اشاره به این موارد گفت: «اقدامات زیادی باید انجام شود. از این فرصت برای تبریک به تمامی آنهایی که در تحقق این پیروزی بسیار مهم ایفای نقش کردند، استفاده می‌کنم. با یکدیگر به جلو پیش می‌رویم».

پیش از این بایدن در جمع هواداران خود در «دیلاور از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد و گفت: «ما رأی 74 میلیون آمریکایی را به دست آوردیم و این بزرگترین رقم در تاریخ انتخابات آمریکا محسوب می‌شود و ما پیروز خواهیم شد».

با اینحال، بامداد امروز به وقت تهران، ترامپ در یک پیام توییتری به بایدن درباره ادعای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «جو بایدن نباید به غلط ادعای دفتر ریاست جمهوری را بکند. من هم می‌توانم این ادعا را داشته باشم. روند قانونی تازه آغاز شده است!»

در حال حاضر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات 264 رأی الکترال کسب کرده و برای رسیدن به کاخ سفید تنها به شش رأی الکترال دیگر نیاز دارد. در مقابل، دونالد ترامپ 214 رأی الکترال دارد و برای پیروزی باید آرای الکترال تمامی ایالت‌های کلیدی باقی‌مانده به علاوه ایالت نوادا را ببرد.

ترامپ روند برگزاری انتخابات را زیر سوال برده و شکایت‌هایی را در چند ایالت طرح کرده است. او در روز اول برگزاری انتخابات گفت که روند شمارش آرا باید متوقف شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها