کد خبر: 443588
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۲:۳۷:۴۲
| |

الهام علی اف:

نیروهای آذربایجان 16 روستای دیگر را از کنترل ارمنستان خارج کردند

الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای این کشور 16 روستای دیگر در منطقه قره‌باغ کوهستانی را از کنترل نیروهای ارمنستانی خارج و آزاد کردند.

نیروهای آذربایجان 16 روستای دیگر را از کنترل ارمنستان خارج کردند
کد خبر: 443588
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۲:۳۷:۴۲

اعتمادآنلاین| به رغم تلاش‌ها برای متوقف کردن درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و باکو از آزادسازی 16 روستای دیگر خبر داد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در توییتر خود خبر داد که ارتش این کشور توانست 16 روستای دیگر را در منطقه قره‌باغ کوهستانی آزاد کند.

به گفته علی‌اف، 16 روستا در «فضولی، جبرائیل، زنگیلان، گبادلی، خوجالی» منطقه شمالی قره‌باغ کوهستانی از سیطره نیروهای ارمنستانی بیرون آمد و تحت کنترل جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

اطلاع‌رسانی تازه رئیس‌جمهور آذربایجان درباره تحولالت میدانی درگیری‌ها در شرایطی انجام شده که تحرکات بین‌‍المللی برای متوقف کردن درگیری‌ها بین باکو و ایروان بر سر قره‌باغ کوهستانی همچنان بی نتیجه بوده است.

جمهوری آذربایجان اعلام کرده که این کشور بنا بر قطعنامه‌های سازمان ملل درصدد بازگرداندن اراضی اشغالی خود در قره‌باغ کوهستانی است اما ارمنستان ضمن مخالفت با این اقدام به تحرکات بین‌المللی برای به رسمیت شناختن حق استقلال جمهوری خودخوانده قره‌باغ شدت داده است.

همزمان با این تحولات و به رغم موافقت چند باره باکو و ایروان با توافق آتش‌بس، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و دو طرف، دیگری را به نقض آتش‌بس متهم کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها