کد خبر: 443614
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۳:۴۹:۰۲
| |

جمال عُرف، معاون سیاسی وزیر کشور:

همه وظیفه داریم امید را حفظ کنیم / در یک مسیر دریای مواج توفان زده قرار داریم

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همه ما وظیفه داریم امید را حفظ کنیم. 

همه وظیفه داریم امید را حفظ کنیم / در یک مسیر دریای مواج توفان زده قرار داریم
کد خبر: 443614
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۳:۴۹:۰۲

اعتمادآنلاین| جمال عُرف، معاون سیاسی وزیر کشور روز شنبه در نشست شورای اداری استان و آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید خراسان جنوبی افزود: همه موظف هستیم امید را به مردم بدهیم، مسیرمان سخت است و همه این را می‌دانیم اما در این مسیر سخت تنها چیزی که به انسان قدرت و توانمندی می‌دهد، امید است مانند خیلی از افرادی که در مسیرهای سخت امید خود را از دست نمی‌دهند.

وی بیان کرد: مردم باید امید داشته باشند و در خراسان جنوبی فردی آمده و روزنه‌های امید را ایجاد کرده است و مردم امیدوار هستند که در جاهای دیگر هم کم و بیش این مسیر پیش می‌رود.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همه ما وظیفه داریم امید را حفظ کنیم.

وی افزود: در جمهوری اسلامی دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، آنچه می‌ماند نظام مقدس جمهوری اسلامی است که همه افتخارمان این است در این نظام مقدس ذیل پرچم ذریه پیامبر (ص) خدمت می‌کنیم لذا همه باید تلاش کنیم.

عرف گفت: سال آینده یک انتقال قدرت داریم که تاکنون 12 مرتبه انجام شده است و مرحله سیزدهم نیز انجام خواهد شد بنابراین وظیفه ما این است مردم را با امید پای صندوق‌های رای بیاوریم و فضا را با آرامش و امنیت مهیا کنیم تا این اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: افرادی هستند که سوء نیت ندارند اما شاید رفتار یا سخن آنها به گونه‌ای است که به آن توجه ندارند و مردم را ناامید کنند که این کار غلطی است لذا باید همه تلاش کنیم و کار را پیش ببریم.

وی افزود: این جلسه، جلسه تکریم از یک خدمتگزار و معرفی یک خدمتگزار دیگر در استان خراسان جنوبی است و سابقه آشنایی با استاندار سابق خراسان جنوبی بیش از 30 سال است و شاید یکی از افرادی که اندکی نقش در ورود ایشان به وزارت کشور داشتند، بنده بودم.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: استاندار سابق خراسان جنوبی وقتی به این استان آمدند همانطور که همه بیان کردند نشان دادند دقیقا آن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را دارند و در این مدت زحمات خیلی خوبی کشیدند و همین که مردم استان راضی هستند کفایت می‌کند همانطور که گفته شده به گونه‌ای در دنیا زندگی کن که وقتی رفتی همه برایت اشک بریزند و خدمت بی دریغ استاندار از این قبیل بود.

وی اظهار داشت: بنا بر جابه‌جایی استاندار خراسان جنوبی نداشتیم ولی ضرورتی پیش آمد و استاندار سابق خراسان رضوی به سمت وزارت صمت منصوب شدند و وزیر ماموریتی به ما دادند که در جمع استانداران موجود به علاوه ظرفیت‌هایی که وجود دارد کسی را معرفی کنیم که توانمندی‌هایی داشته باشد و در بررسی‌ها به استاندار خراسان جنوبی رسیدیم.

عرف گفت: ایشان هم بزرگواری کردند و سمت استانداری خراسان رضوی را پذیرفتند که خدمت امام هشتم خدمت بزرگی است و شاید مزد رفت و آمدها به روستاها و خدمت به اقشار مختلف مردم است و مزد خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: برای جایگزینی استاندار خراسان جنوبی نیز درصدد بودیم فردی که بتواند جایگزین معتمدیان شود را انتخاب کنیم و در این زمینه افراد مختلفی بررسی شدند که در نهایت ملانوری انتخاب شد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: استاندار جدید خراسان جنوبی 20 ماه به عنوان مدیرکل سیاسی وزارت کشور خدمت کرده و معتقدم کسی که در سطح ملی و استانی کار کرده است به راحتی می‌تواند این مسیر را دنبال کند.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی ریل‌گذاری که استاندار سابق گذاشته‌اند را تغییر نخواهیم داد و استاندار جدید در همین ریل کار را پیش خواهند برد.

عرف گفت: هر دو استاندار جوان هستند و استاندار جدید خراسان جنوبی به عنوان نیروی جوان‌تر کار توسعه استان را دنبال خواهد کرد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سطح کشور ریل‌گذاری کرده‌اند و سه اولویت اقتصاد، امنیت و فرهنگ را برای کشور ترسیم کرده‌اند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: همچنین در جلسه استانداران با حضور رییس جمهوری نیز سه بحث اقتصاد، امنیت و سلامت با توجه به شیوع بیماری کرونا و پاندمی که همه جهان را درگیر کرده به عنوان سه اولویت نخست ریل‌گذاری شده است، بنابراین همه استانداران در ریل کلانی که در کشور ترسیم شده حرکت خواهند کرد.

وی گفت: اولویت‌های کلان کشور روشن است و استاندار جدید اولویت‌ها را در مسیر کار قرار خواهد داد بنابراین اتفاق خارق العاده نخواهد افتاد.

عرف با بیان اینکه می‌توان تفکر کار منطقه‌ای را اینجا راه‌اندازی کرد گفت: تصور ما همان خراسان بزرگ است اما اکنون سه قسمت شده لذا سه استاندار خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی بنشینند و در جلسات منطقه‌ای از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

وی افزود: این ابتکار خوبی است و خواهش دارم استانداران سه استان این مسیر را دنبال کنند تا به یک برنامه‌ریزی مشخص منطقه‌ای برسیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید تفکرات جزیره‌ای را کنار بگذاریم اظهار داشت: قاعدتا وقتی دنیا به هم متصل است استان‌ها هم به هم متصل هستند و از همه ظرفیت‌های استان‌ها می‌توان برای پیشبرد تفکر کار و توسعه منطقه‌ای استفاده کنید چراکه می‌تواند به خیلی از کارها سرعت دهد.

وی عنوان کرد: تصورم بر این است، کشور به گفته مقام معظم رهبری در شرایط خطیری قرار دارد و آنچه به ما به عنوان کارگزاران این نظام در همه سطوح کشوری، لشکری، روحانیت و همه کسانی که لباس خدمت به تن کرده‌اند این است که باید وحدت و انسجام را حفظ کنیم.

عرف با بیان اینکه ما در یک مسیر دریای مواج توفان زده قرار داریم گفت: در انتخابات آمریکا کسانی که ادعا داشتند بقیه باید دموکراسی را از آنها یاد بگیرند خودشان به فساد درون سیستمی گرفتار شدند و نمی‌پذیرند و جرزنی‌ها شروع شده و احتمالا ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در این شرایط که این کشتی انقلاب اسلامی با ناخدای رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند و افتخار این است که به حرکت این کشتی کمک می‌کنیم هیچ راهی جز انسجام نداریم و به قول عزیزی ما محکوم به انسجام، وحدت، هم‌افزایی و همکاری هستیم و نمی‌شود زمانی که در یک دریای مواج حرکت می‌کنیم یقه هم را بگیریم.

معاون وزیر کشور گفت: این توصیه حضرت امام (ره) بارها توسط مقام معظم رهبری نیز مطرح شده است که باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: برای استاندار سابق خراسان جنوبی آروزی توفیق بیشتر در سایه ثامن الحجج (ع) داریم و استاندار جدید نیز با بنیه جوان و خوش فکری و تلاشی که از وی می‌بینم می‌توانند مسیر استان را پیش ببرند.

آیین تکریم «محمد صادق معتمدیان» استاندار پیشین و معارفه «حمید ملانوری» استاندار جدید خراسان جنوبی امروز (شنبه) با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این آیین از «محمد صادق معتمدیان» برای 22 ماه خدمت در خراسان جنوبی تقدیر شد و «حمید ملانوری» که از چند روز پیش کارش را در این استان شروع کرده به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی، حکمش را از معاون سیاسی وزیر کشور دریافت کرد.

حمید ملانوری در جلسه روز یکشنبه (11 آبان ماه) هیات دولت به عنوان هشتمین استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد.

محمد صادق معتمدیان هم که از آذر ماه 97 در استان خراسان جنوبی مسئولیت داشت، روز یکشنبه (27 مهر ماه) در جلسه هیات وزیران به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز (شنبه) وارد بیرجند شد و در آغاز سفر خود به استان خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسوولان استان با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها