کد خبر: 443628
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۴:۰۸:۲۲
| |

بازتاب سخنان روحانی در روزنامه لوموند فرانسه

روزنامه فرانسوی نوشت: روحانی ابراز امیدواری کرد دولت بعدی ایالات متحده از شکست «سیاست فشار» و تحریم‌های «دونالد ترامپ» درس بگیرد و ادامه داد ملت ما در سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بود و مقاومت و صبر بی‌نظیری از خود نشان داد تا طرف مقابل در برابر قوانین بین‌الملل سر تعظیم فرود آورد.

بازتاب سخنان روحانی در روزنامه لوموند فرانسه
کد خبر: 443628
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۴:۰۸:۲۲

اعتمادآنلاین| روزنامه «لوموند» فرانسه با بازتاب اظهارات امروز - شنبه 17 آبان ماه - رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نوشت: «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، رئیس جمهوری آینده آمریکا را به درس گرفتن از تحریم‌های ناموفق فراخواند.

این روزنامه فرانسوی نوشت: روحانی روز شنبه (17 آبان ماه) ابراز امیدواری کرد دولت بعدی ایالات متحده از شکست «سیاست فشار» و تحریم‌های «دونالد ترامپ» درس بگیرد و ادامه داد ملت ما در سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بود و مقاومت و صبر بی‌نظیری از خود نشان داد تا طرف مقابل در برابر قوانین بین‌الملل سر تعظیم فرود آورد.

این روزنامه فرانسوی افزود: رئیس جمهوری ایران اظهار امیدواری کرد که تحریم‌کنندگان متوجه شده باشند که مسیر انتخاب شده آنها اشتباه است و این اطمینان را داد که {تحریم‌کنندگان} هرگز به اهداف خود نمی‌رسند.

لوموند نوشت: «جو بایدن» در مبازرات انتخاباتی قصد خود را برای قدم گذاشتن در «راهی مطمئن برای بازگشت به دیپلماسی» در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال پیوستن به توافق هسته‌ای سال 2015 (برجام) در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما که او معاون رئیس جمهوری بود، اعلام کرده بود.

رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه گفت: امیدواریم تحریم‌کنندگان متوجه شده باشند که راهشان، نادرست و ناصحیح بوده و به هیچ عنوان به اهداف خود دست نخواهند یافت و تجربه سه ساله، درسی باشد که دولت بعدی آمریکا برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ردر جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: مردم ما در طول سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بودند. در این زمینه مقاومت، صبر و ایستادگی شایسته‌ای را نشان دادند. تصمیم کشور ما همیشه روشن بوده و در هر شرایطی که باشد ملت مقاومت و صبوری خود را ادامه می‌دهد تا طرف مقابل در برابر قانون و مقررات سر فرود آورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها