کد خبر: 443631
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۴:۱۱:۵۲
| |

میشل عون از واشنگتن برای تحریم وزیرخارجه سابق لبنان مدرک خواست

منابع لبنانی خبر دادند که رئیس جمهور این کشور از واشنگتن به علت تحریم وزیرخارجه سابق این کشور ادله و مدرک درخواست کرده است.

میشل عون از واشنگتن برای تحریم وزیرخارجه سابق لبنان مدرک خواست
کد خبر: 443631
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۴:۱۱:۵۲

اعتمادآنلاین| پس از اعلام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم جبران باسیل وزیرخارجه سابق لبنان و رئیس جریان ملی آزاد در لبنان، میشل عون‌ رئیس جمهور لبنان، امروز (شنبه)، از واشنگتن برای تحریم او درخواست مدرک کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد و عضو پارلمان لبنان را به موجب فرمان اجرایی 13818 در فهرست تحریم‌ قرار داده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم به دنبال اعلام تحریم‌ها مدعی شد که فساد جبران باسیل به اقدامات ثبات‌زدای حزب‌الله در منطقه کمک کرده است. او گفت که چنین فردی شایسته این نیست که وارد خاک ایالات متحده آمریکا شود.

طبق گزارش پایگاه خبری شبکه ال.بی.سی، رئیس جمهور لبنان برای دریافت شواهد و مدارکی که باعث شده است وزارت خزانه‌داری آمریکا جبران باسیل را متهم کند و او را در فهرست تحریم قرار دهد، از شربل وهبه وزیرخارجه دولت پیشبرد امور لبنان خواست با سفارت آمریکا در بیروت و سفارت لبنان در واشنگتن تماس برقرار کند و مدارک لازم در این خصوص را اخذ کند.

طبق این گزارش میشل عون همچنین بر لزوم ارائه مدارک به دادگاه لبنان تأکید کرده است تا اقدامات قانونی لازم در این خصوص اتخاذ شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها