«اعتمادآنلاین» از واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی به انتخابات آمریکا گزارش می‌دهد:

پایکوبی‌ روی خون ریخته‌شده ترامپ کار پسندیده‌ای نیست / یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ترامپ برای اسرائیل ترور ژنرال قاسم سلیمانی بود

گرچه رسانه‌های عبری رژیم صهیونیستی بخش عمده‌ای از تولیدات خود را به مساله نقل‌وانتقال قدرت در آمریکا و نوع روابط بایدن با اسرائیل اختصاص دادند، با وجود این نتوانستند ناراحتی و حتی خشم خود را از شکست ترامپ پنهان کنند.

پایکوبی‌ روی خون ریخته‌شده ترامپ کار پسندیده‌ای نیست / یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ترامپ برای اسرائیل ترور ژنرال قاسم سلیمانی بود
کد خبر: 443759
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرچه رسانه‌های عبری رژیم صهیونیستی بخش عمده‌ای از تولیدات خود را به مساله نقل‌وانتقال قدرت در آمریکا و نوع روابط بایدن با اسرائیل اختصاص دادند، با وجود این نتوانستند ناراحتی و حتی خشم خود را از شکست ترامپ پنهان کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، «کیکار» یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی در تیتری شفاف نوشت: برخلاف تمامی شخصیت‌ها، نتانیاهو حاضر نشد برای بایدن پیام تبریک ارسال کند.

به نوشته این پایگاه خبری عبری‌زبان، تا ساعات اولیه صبح روز یکشنبه نه نخست‌وزیر و نه رئیس رژیم اسرائیل هیچ یک پیام تبریکی (به جز در توییتر خود) برای بایدن ارسال نکرده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «حریدیم 10» هم در خبر مربوط به توییت نتانیاهو برای تبریک به بایدن نوشت: نتانیاهو در تبریک به بایدن از ترامپ تشکر کرد.

«هبرون نیوز» نیز در تحلیلی به دورنمای روابط تل‌آویو-واشینگتن در سایه حضور جو بایدن در کاخ سفید پرداخته و با زیر سوال بردن حتمی بودن حضورش در کاخ سفید به خوانندگان خود توصیه کرده تا ژانویه 2021 و روز تحلیف منتظر بمانند، آن‌گاه با اطمینان از حضور او در کاخ سخن بگویند.

از سویی معاریو این پیروزی را افولی برای روابط تل‌آویو-واشینگتن توصیف و به سیاستمداران اسرائیل توصیه کرد در دوره ریاست‌جمهوری بایدن تلاش‌های مضاعفی برای بازگردندن سطح روابط به دوره ترامپ به کار بندند.

این روزنامه عبری‌زبان طی یادداشت دیگری نوشت: آنچه در آمریکا اتفاق افتاد ثبت پیروزی برای بایدن نبود بلکه صرفاً شکست سنگینی برای ترامپ رقم خورد. این آمریکایی‌ها بودند که او را از کاخ سفید اخراج کردند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: در مورد رئیس‌جمهور جدید هم باید گفت بایدن اسرائیل را خوب می‌شناسد پس بهتر است به جای کارشکنی و چالش‌آفرینی به او کمک کنیم.

بن مرکوری نویسنده این یادداشت با ابراز ناخرسندی از رفتار برخی از شخصیت‌های داخلی رژیم صهیونیستی در استقبال از پیروزی بایدن نوشت: پایکوبی‌های برخی از سیاستمداران و کنشگران فضای مجازی روی خون ریخته‌شده ترامپ کار پسندیده‌ای نیست، گرچه اگر ما هم با پارامترهای اخلاقی یا حتی انسانی بخواهیم صلاحیت دونالد ترامپ را برای ریاست‌جمهوری بسنجیم، به طور حتم او از این آزمون سربلند خارج نخواهد شد.

او همچنین در ادامه اظهار کرد: ما باید بین شخصیت منزجرکننده‌اش و دستاوردهایی که برای اسرائیل به ارمغان آورد تفاوت قائل باشیم. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای او برای اسرائیل ترور ژنرال قاسم سلیمانی بود چون با این کار خود در کنار تحقق توافقنامه‌های سازش کمک شایانی به حفظ امنیت اسرائیل کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها