ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی:

مکاتبات نمایندگان با مسئولان شفاف می‌‌شود / محدودیت دریافت هدیه از سوی نمایندگان

نماینده نجف‌آباد در مجلس جزئیات طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را تشریح کرد.

مکاتبات نمایندگان با مسئولان شفاف می‌‌شود / محدودیت دریافت هدیه از سوی نمایندگان
کد خبر: 443784
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ ۱۱:۲۳:۴۱

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، اظهار داشت: طرح مذکور برای بررسی کارشناسی به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ارجاع شده و در حال حاضر در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.

وی در همین راستا افزود: قانون فعلی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مشکلاتی دارد که با اصلاحات جدید تکمیل خواهد شد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در تشریح بخشی از جزئیات اصلاحات به وجود آمده در قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: در طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر شفافیت مالی نمایندگان تأکید شده است که بر اساس آن دارایی و اموال نماینده و اقوامش (پدر، مادر، فرزندان، خواهر و برادر) در سامانه مربوطه ثبت می شود تا کاملاً شفاف در منظر عموم قرار گیرد.

ابوترابی تأکید کرد: بر اساس طرح مذکور حتی دریافت هرگونه هدیه از سوی یک نماینده و یا دعوت به سفر نیز در سامانه مربوطه درج می شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: در مجالس قبل هدایای نامتعارفی به برخی نمایندگان داده می‌شد مانند آپارتمان با ثمن بخس و یا دریافت سکه وجود داشت که در طرح‌ جدید حدود هدایای متعارف و غیرمتعارف تعیین خواهد شد؛دریافت هدیه از سوی نماینده باید در سایت اعلام شود تا میزان همه هدایا مشخص شود.

ابوترابی با بیان اینکه در حال حاضر مکاتبات نمایندگان با مسئولان دستگاه‌ها در دوران مسئولیت‌شان در جایی ثبت نمی‌شود، بیان داشت: بر اساس طرح مذکور ادارات و دستگاه‌های مختلف مکلف به ارائه گزارش‌دهی درباره نامه نگاری با نمایندگان و ثبت مکاتبات در سایت مربوطه شده‌اند و در صورت عدم ارائه گزارش دستگاه مربوطه، مشمول مجازات خواهند شد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه سامانه ای شدن تمام روند های مجلس نیز یکی دیگر از اصلاحات قانون هیئت نظارت است، گفت: طبق این طرح مکاتبات نماینده ها با دستگاه ها به دبیرخانه مرکزی مجلس ارسال می‌شود و از آنجا تمام مکاتبات انجام خواهد شد و دیگر مکاتبات مستقیم صورت نمی گیرد. چرا که معتقدیم مفاسدی که اتفاق می‌افتد معمولا از ارتباط چهره به چهره و ارتباطات غیر متعارف از رابطه های ایجاد می‌شود که شخصاً افراد با نمایندگان برقرار می‌کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها