«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا | فضانوردی که هنگام آماده شدن برای بازگشت به زمین ماسک می‌زند

کریس کسیدی یکی از فضانوردانی که 6 ماه پیش به فضا سفر کرده بود در توییتی اعلام کرد که برای آمادگی بیشتر و وفق‌پذیری با شرایط موجود در زمین تصمیم گرفته در فضاپیما ماسک بزند و خود را برای زندگی جدید آماده کند.

ویروس کرونا | فضانوردی که هنگام آماده شدن برای بازگشت به زمین ماسک می‌زند
کد خبر: 443855
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- کریس کسیدی (Chris Cassidy)، یکی از فضانوردان ناسا، پس از 6 ماه ماندن در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به منظور بازگشت به سیاره‌ای که هنوز هم با ویروس همه‌گیر کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند برای آمادگی بیشتر خود ماسک زده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Digital Trends»، کسیدی در مطلبی که روز دوشنبه در صفحه توییترش منتشر کرد نوشت: «در اسپیس استیشن ماسک زدم. می‌خواهم خود را تمرین دهم تا روز چهارشنبه که به خانه بازگشتم آماده دنیای جدید باشم.»

وقتی کسیدی و 2 همکارش در ماه آوریل 2020 به ایستگاه فضایی رفتند، ویروس کرونا رفت‌رفته در تمام جهان گسترش می‌یافت، اما اوضاع به هیچ‌ وجه مانند امروز وخیم نبود. داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که جهان این روزها بیش از هر زمان دیگری درگیر کروناست. آمار مرگ‌ومیر در آن زمان 150 هزار نفر و تعداد مبتلایان حدود 2.1 میلیون نفر بود؛ اما داده‌های جدید که در هفته اخیر منتشر شده نشان می‌دهد 1.1 میلیون نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند و 40 میلیون نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ناسا

کسیدی به اتفاق آناتولی ایوانیشین (Anatoly Ivanishin) و ایوان واگنر (Ivan Vagner)، دو کیهان‌نورد روسی که 6 ماه پیش با آنها به فضا سفر کرده بود، به زمین بازمی‌گردند. کسانی که به ایستگاه فضایی فرستاده می‌شوند باید قبل از اعزام در قرنطینه بمانند تا اطمینان حاصل شود که پس از رسیدن به آنجا هیچ مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد یا اینکه ویروس را با خود به فضا نبرند و باعث بیمار شدن سایر افراد مستقر در ایستگاه فضایی نشوند.

با توجه به اینکه بیماری کووید-19 در بهار سال گذشته به سرعت در سراسر جهان شیوع یافت، این اقدامات پیشگیرانه در ناسا نیز شدت پیدا کرد تا هیچ کدام از فضانوردان و خدمه در معرض خطر قرار نگیرند. در همین راستا کسیدی و 2 همکارش به جای 2 هفته یک ماه را در قرنطینه گذراندند.

کسیدی اوقات زیادی را در ایستگاه فضایی گذراند. او در این مدت آزمایش‌های علمی مختلفی انجام داده و در طول چهار بار پیاده‌روی فضایی به مشاهداتی رسیده است. این فضانورد همچنین برخی از توفان‌های شدید را از فاصله 250 مایلی رصد کرد و در تلاش بود تا داستان نشت هوا را پیگیری کند. او تصاویری را در روز جمعه در حین پیاده‌روی فضایی با همکار دیگر خود، باب بنکن (Bob Behnken)، ثبت کرد.

فضانورد

این گردش در فضا دربرگیرنده کار مداوم برای به‌روزرسانی انژری ایستگاه فضایی و تعویض باتری‌های قدیمی نیکل-هیدروژنی و جایگزینی آن با باتری‌های یون‌لیتیمی بود. باتری‌ها انرژی جمع‌آوری‌شده از خورشید را ذخیره می‌کنند و باتری‌های جدید ظرفیت انرژی کافی و بهبودیافته‌ای را برای نگه داشتن در مدار فراهم می‌آورند. کسیدی بعدها چند عکس از پیاده‌روی‌های فضایی خود را توییت کرد که یکی از آنها «سلفی فضایی» و دیگری لحظه‌ای پس از آن بود که 2 فضانورد دوباره به ایستگاه فضایی برگشته بودند.

یکی از سوالات مداومی که از کسیدی پرسیده می‌شد این بود که فضانوردان چطور به دستشویی می‌روند و آیا امکاناتی در فضا برای آنها فراهم شده است. کسیدی در پاسخ اشاره مختصری به چگونگی انجام این عمل کرد و گفت که توالت جدیدی برای مسافران بعدی ایستگاه فضایی نصب کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها