در نامه وزیر گردشگری به وزیر دادگستری مطرح شد:

قاطعانه با متخلفان قیمت بلیت پروازهای داخلی برخورد کنید

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از بی‌اعتنایی شرکت‌های هواپیمایی به اخطارها و هشدارها برای کاهش قیمت بلیت پروازهای داخلی، از وزیر دادگستری درخواست کرد قاطعانه با متخلفان برخورد کند.

قاطعانه با متخلفان قیمت بلیت پروازهای داخلی برخورد کنید
کد خبر: 443934
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۷:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 18 آبان ماه در نامه ای به سیدعلیرضا آوایی ـ وزیر دادگستری نوشت: «با عنایت به این‌که برخی از شرکت‌های هواپیمایی به صورت خودسر و غیرقانونی و بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به گران‌فروشی و افزایش افسارگسیخته قیمت بلیت هوایپما و پروازهای داخلی کرده‌اند و در تمشیت امور دستورها و مصوبات دستگاه‌های ذی‌ربط را مدنظر قرار نمی‌دهند. این موضوع موجب تحمیل ضرر و زیان به مصرف‌کنندگان شده و اعتراضات مردمی و شکایات فعالان صنعت گردشگری را در برداشته است و ضرورتا نیازمند رسیدگی سریع و ورود قاطع دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کشور است. لذا با توجه به حساسیت موضوع خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به عدم تصویب و ابلاغ نرخ‌نامه جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور و ستاد تنظیم بازار با استناد به ماده (2) قانون تعزیرات حکومتی مصوب 1367/12/23 مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخوردهای قانونی لازم با متخلفان را به عمل آورده و اطلاع رسانی لازم در این خصوص برای آحاد مردم و ذی‌نفعان به عمل آید.»

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درحالی این درخواست را از وزیر دادگستری داشته که هیات دولت در جلسه روز یکشنبه 18 آبان ،وزارت دادگستری را در کنار وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی به کاهش قیمت‌ها و مقابله با گران‌فروشی ملزم کرده است.

علی‌اصغر مونسان پیش‌تر، در نامه دیگری از وزیر راه و شهرسازی خواسته بود با موضوع گران‌فروشی شرکت‌های هوایپمایی برخورد کند. او خطاب به محمد اسلامی نوشته بود: «همان‌گونه که استحضار دارید شرکت‌های هواپیمایی در اکثر مسیرهای داخلی بر خلاف دستور جنابعالی، مبنی بر لغو افزایش نرخ پروازها، قیمت خدمات خود را بیش از 100 درصد و تحت عنوان کف قیمت افزایش داده‌اند، ضمن آن‌که دفاتر خدمات مسافرتی را نیز به‌صورت مستمر تهدید به‌قطع سیستم فروش یا ابطال قراردادهای همکاری فی‌مابین می‌کنند. لذا خواهشمند است، دستور فرمایید در خصوص توقف رویه ناصحیح و ناصواب معموله اقدامات لازم به‌عمل آید.»

محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ نیز یک هفته بعد، عطف به همان نامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به معاون حمل و نقل این وزارتخانه دستور رسیدگی و برخورد با متخلفان را داد. با گذشت 11 روز از آن دستور اما شرکت‌های خدمات گردشگری می گویند: هیچ تغییری در وضعت قیمت پروازهای داخلی ایجاد نشده و حتی کاهش قیمت ارز تاثیری روی قیمت بلیت هواپیما نداشته است.

کمسیون عمران نیز روز گذشته (یکشنبه 18 آبان ماه) پس از جلسه با نمایندگان آژانس‌های گردشگری، رؤسای شرکت‌های هواپیمایی و نمیانده سازمان حمایت از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش قیمت بلیت ایرلاین‌ها هیچ مجوزی ندارد و سازمان هواپیمایی کشوری مکلف شده است با صدور حکمی قیمت‌ها را به قبل از آبان ماه بازگرداند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها