کد خبر: 443989
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۹:۳۶:۰۱
| |

یک کارشناس داوری:

فغانی دوست داشت با پرچم ایران به جام جهانی قطر برود

رسول فروغی کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: کسی که اسطوره داوری آسیا است و می‌تواند در جام جهانی 2022 بدرخشد را شنیدم که کنار گذشتند. واقعا متاسفم. علیرضا (فغانی) دوست داشت با پرچم ایران به جام جهانی برود.

فغانی دوست داشت با پرچم ایران به جام جهانی قطر برود
کد خبر: 443989
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۹:۳۶:۰۱

اعتمادآنلاین| رسول فروغی در مورد کنار گذاشته شدن علیرضافغانی از لیست داوران بین‌المللی ایران اظهار داشت: امیدوارم پرچم سه رنگ و زیبای ایران دوباره در جام جهانی به اهتزاز در آید. ولی باور کنید سخت است. من که آقای ایکس را در لیست وارد می‌کنم، آن آقا چه ویژگی‌هایی دارد؟ آمادگی جسمانی؟ تجربه داوری؟ چقدر می‌تواند پرچم (ایران) را بالا ببرد؟

وی ادامه داد: کسی که اسطوره داوری آسیا است و می‌تواند در جام جهانی 2022 بدرخشد را شنیدم که کنار گذشتند. واقعا متاسفم. علیرضا (فغانی) دوست داشت با پرچم ایران به جام جهانی برود. آرزوی قلبی او این است که زیر پرچم ایران باشد. دلش برای این پرچم می‌سوزد و عاشق این پرچم است. اگر قرار است او را کنار بگذاریم چه پشتوانه‌ای داریم؟ باید کسی را بیاوریم که زیر 30 سال باشد. ژاپنی‌ها داور 27-28 ساله را وارد لیست می‌کنند که در 32 سالگی در جام جهانی باشد.

کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو باشبکه یک تصریح کرد: باید داور زیر 30 سال بیاوریم و تجربه اندوزی کنیم. سال پیش امیرعرب براقی را با 27 سال سن آوردند. کار خوبی بود. او داوری است که به صورت آکادمیک و زیر نظر AFC کار می‌کند. از این داوران زیاد داریم. من نمی‌گویم چه کسی بیاید. اگر بگردیم داوران خیلی خوب و با استعدادی داریم.

فروغی با مقایسه داوران ایرانی و ژاپنی افزود: داوران ژاپنی پشت سر ما می‌ایستادند و کار ما را نگاه می کردند. می‌گفتند این‌ها خوب کار می‌کنند. ما با خودکار می‌نوشتیم اما آن‌ها با کامپیوتر کار می‌کردند. ولی پیشرفت ما بهتر است به شرط اینکه حمایت بشویم. قبلا هم مواردی بوده که یک داور در بازی‌های مهم آسیا سوت زد اما وقتی به ایران برگشت از لیست فیفا خط خورد. چرا خط خورد؟ چه دیدید؟ چه فاکتورها، آیتم‌ها و خط کشی برای این کار دارید؟ فغانی را دوست دارم. به وجودش افتخار می‌کنم. او این لیاقت را دارد که با نام زیبای ایران در جام جهانی بدرخشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها