کد خبر: 444040
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از تیم‌های شهرستانی لیگ برتر فوتبال ایران:

لیگ برتر | از حمله بیاتلو به ایفمارک تا فسخ قرارداد یک‌طرفه بازیکنان

بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال از 16 آبان‌ماه با برگزاری هفت دیدار در تهران و دیگر شهرهای ایران آغاز شد و در مهم‌ترین دیدارهای هفته اول لیگ برتر پرسپولیس و سایپا به تساوی رسیدند.

لیگ برتر | از حمله بیاتلو به ایفمارک تا فسخ قرارداد یک‌طرفه بازیکنان
کد خبر: 444040
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال از 16 آبان‌ماه با برگزاری هفت دیدار در تهران و دیگر شهرهای ایران آغاز شد و در مهم‌ترین دیدارهای هفته اول لیگ برتر پرسپولیس و سایپا به تساوی رسیدند. استقلال برابر مس رفسنجان به پیروزی دست یافت، تراکتور در اولین دیدارش در لیگ برتر برابر نفت مسجدسلیمان متوقف شد و سپاهان هم سه بر یک مغلوب گل‌گهر سیرجان شد. تیم‌ها در اولین هفته لیگ برتر 16 گل به ثمر رساندند و سه بازی هم با تساوی به پایان رسید. ضمن اینکه دیدار صنعت نفت آبادان و پیکان هم به تعویق افتاد. در این گزارش نگاهی می‌کنیم به وضعیت تیم‌های شهرستانی حاضر در لیگ برتر و حواشی آنها.

لیگ برتر خلیج فارس

نفت مسجدسلیمان و مشکلات مالی

نفت مسجدسلیمان در اولین بازی خود در لیگ برتر به مصاف تراکتور رفت و توانست این تیم را در تبریز متوقف کند. شاگردان مجتبی حسینی اما مانند فصل گذشته درگیر مشکلات مالی هستند، هرچند مدیران باشگاه قول داده‌اند که این مشکلات به زودی برطرف خواهد شد؛ مسئولان این باشگاه به بازیکنان قول داده‌اند که بخشی از حقوق آنها در این هفته پرداخت می‌شود.

دیگر خبر این باشگاه جنوبی مصدومیت مهاجم جوان مسجدسلیمانی‌هاست. میرجوان که فصل گذشته عملکرد خوبی در نفت مسجدسلیمان داشت از ناحیه ساق پا (درشت‌‌نی) مصدوم است. این مصدومیت از فصل گذشته سراغ میرجوان آمد و یک ترک نازک در استخوان این بازیکن وجود داشت. حالا گفته می‌شود مصدومیت میرجوان طوری است که درمانش در ایران سخت است ولی با رفتن به امارات می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن این ترک استخوان را از بین ببرد.

1

آلومینیوم اراک و بحران مدیریت

بعد از 15 سال تلاش راهی لیگ برتر شده‌اند و امیدوارند بتوانند در لیگ برتر باقی بمانند؛ اما مشکلات مدیریتی گویا رویای این تیم اراکی را به کابوس تبدیل کرده است. آنها در اولین دیدارشان در لیگ برتر با نتیجه سه بر صفر برابر نساجی شکست خوردند تا رسول خطیبی، مربی این تیم، نامه استعفایش را تقدیم مدیران آلومینیوم کند.

رسول خطیبی درباره استعفای خود از هدایت تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفته است: «تغییرات مدیریتی بعد از صعود ما انجام شد، اما پیش از دیدار با نساجی اتفاقاتی افتاد که در شأن فوتبال ایران و شهر اراک نبود.»

حالا باید دید مدیران آلومینیوم اراک خواسته‌های خطیبی را برآورده می‌کنند یا شاهد اولین تغییر مربی در لیگ بیستم خواهیم بود.

1

تراکتور و مشکل فسخ قرارداد بازیکنان

دقیقاً معلوم نیست در باشگاه تراکتور چه خبر است؛ بازیکنان این تیم خیلی راحت قرارداشان را فسخ می‌کنند و به دیگر تیم‌های لیگ برتر می‌روند. بعد از فسخ یک‌طرفه رشید مظاهری، حالا نوبت به رضا شکاری مهاجم جوان تبریزی‌ها رسیده که قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کند. تراکتور که در پرونده مظاهری شکست خورده حالا باید خودش را برای یک پرونده حقوقی دیگر آماده کند.

محمد علیپور مدیرعامل تراکتور درباره فسخ قرارداد رضا شکاری توضیح داده است: «تازه متوجه این موضوع شدیم و به تیم حقوقی‌مان گفته‌ایم که این موضوع را پیگیری کند. از این اقدام شکاری تعجب می‌کنم. او 2 سه بار آمد و با من صحبت کرد و درخواست اصلاح رقم قراردادش را داشت، ولی نمی‌دانم چرا این کار را کرده است. شکاری جوان است و احتمالاً کسی به او گفته اگر قراردادت را فسخ کنی، مستقیم به بایرن مونیخ می‌روی!»

یک خبر دیگر از تراکتور این است که سرخ‌خای تبریزی در نظرسنجی AFC درباره پرهوادارترین تیم ایران با 43 درصد آرا اول شدند تا هواداران این تیم نشان دهند لقب پرشورها برازنده آنها در فوتبال ایران است.

1

ذوب‌آهن اسیر اشتباهات داوری

ذوب‌آهن اصفهان بی‌شک یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران است. آنها که فصل پیش قربانی اشتباهات داوری شدند، در این فصل هم با همان معضل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شاگردان رحمان رضایی در اولین دیدارشان در لیگ برتر به مصاف فولاد خوزستان رفتند که این بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید. هرچند سبزهای اصفهان 2 بر یک از فولاد خوزستان پیش بودند، اما با اعلام یک پنالتی مشکوک به نفع فولاد پیروزی را با تساوی عوض کردند. از همین رو بود که مدیران باشگاه به نحوه قضاوت داور این دیدار اعتراض کردند، البته فریدون اصفهانیان سرپرست دپارتمان داوری هم معتقد است داور این دیدار عملکرد قابل قبولی نداشته است.

در نامه باشگاه ذوب‌آهن به مدیران فدراسیون فوتبال آمده است: «در خصوص اشتباه فاحش کوبل داوری در دقیقه 94 بازی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با تیم فوتبال فولاد خوزستان مورخ 99/8/16 در ورزشگاه فولادشهر در هفته اول دور بیستم لیگ برتر فوتبال و اعلام خطای بازیکن مدافع تیم ذوب‌آهن و اعلام ضربه پنالتی به نفع تیم فوتبال خوزستان، نظر به اینکه حسب اعلام نظر کارشناس نه تنها هیچ خطایی صورت نپذیرفته بلکه در فرض پذیرفتن، خطا بی‌تردید خارج از محوطه جریمه رخ داده است، فلذا از محضر آن مقام محترم تقاضای رسیدگی و بررسی و در صورت صلاحدید نسبت به عدم لحاظ و ترتیب اثر به گل به ثمر رسیده تصمیم شایسته اتخاذ فرمایید.»

1

ماشین‌سازی و حاشیه‌هایی که مربی آنها ایجاد کرد

وحید بیاتلو سرمربی ماشین‌سازی تبریز بعد از شکست برابر شهرخودرو با انتقاد از عملکرد ایفمارک گفت: «یک خانم برای فوتبال ما تصمیم‌گیرنده شده است. من که اندازه و عددی در این فوتبال نیستم. این خانم و این فدراسیون کی‌روش را فراری دادند. کجای فوتبال ما درست است که ایفمارک ترکیب تیم مرا تغییر می‌دهد؟!»

صحبت‌های بیاتلو باعث شد پای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به ماجرا باز شود. با توجه به صحبت‌های تندی که بیاتلو کرده، سازمان لیگ قرار است پرونده این مربی را به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارجاع دهد و به احتمال فراوان به زودی این مربی به کمیته اخلاق فرا خوانده می‌شود.

البته باشگاه ماشین‌سازی با انتشار بیانیه‌ای به صحبت‌های مربی خود واکنش نشان داد. در بخشی از بیانیه این تیم آمده است: «باشگاه ماشین‌سازی به هیچ عنوان ترک ادب بر هیچ شخصیتی را تایید نمی‌کند و وحید بیاتلو نیز تحت تاثیر اتفاقات و فشار روانی حاصل از آن قرار گرفته بود. اتفاقات ناخوشایندی از زمان قبل از آغاز این دیدار آغاز و تا پایان نشست خبری ادامه یافت که ضمن روشنگری افکار عمومی از تمامی اهالی فوتبال و زحمت‌کشان صدیق ایفمارک، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و اهالی فوتبال عذرخواهی می‌شود.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها