کد خبر: 444053
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۱:۵۹:۱۴
| |

احتمال توسل باکو به کمک نظامی آنکارا

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد، در صورت صورت مواجهه کشورش با تهدید، ممکن است از ترکیه کمک نظامی بگیرد.

احتمال توسل باکو به کمک نظامی آنکارا
کد خبر: 444053
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۱:۵۹:۱۴

اعتمادآنلاین| به دنبال سفر همزمان وزرای دفاع و خارجه ترکیه به باکو و دیدار آنها با الهام علی‌اُف رئیس‌جمهور این کشور، او از احتمال توسل باکو به کمک نظامی آنکارا سخن گفت.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد در صورت مواجه شدن کشورش با تهدید، باکو شاید به کمک نظامی ترکیه متوسل شود.

از سوی دیگر، خبرگزاری آپا جمهوری آذربایجان درباره دیدار روز گذشته حلوسی آکار و مولود چاووش اوغلو وزرای دفاع و خارجه ترکیه با الهام علی‌اُف رئیس‌جمهور این کشور در باکو گزارشی منتشر کرد.

علی‌اُف در دیدار با این دو وزیر ترکیه‌ای درباره کنترل شهر شوشا توسط جمهوری آذربایجان صحبت کرد و گفت: «همانطور که می‌دانید، امروز روز مهمی برای مردم ما و روزی تاریخی است. امروز روز آزادسازی شوشا است و به طور خاص خیلی مهم است که شما در چنین روزی با ما (در باکو) هستید».

وی ادامه داد: «این مثالی دیگر از برادری و اخوت بین ما است. مثل همیشه ما چه در روزهای خوشی و چه در روزهای سختی در کنار هم هستیم».

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان همچنین گفت: «برادر عزیز من رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی ماه گذشته و فراتر از آن مکرر حمایتش را از آذربایجان اعلام کرده است و همچنین با بیانیه ها و اظهاراتش و حمایت سیاسی و اخلاقی خود، توانمندی ما را تقویت می‌کند. همزمان شما وزیر دفاع عزیز و دیگر برادران ما مکرر بر حمایت از آذربایجان تاکید کرده‌اید... البته که این حمایت سیاسی و اخلاقی نقش مهمی در حل این درگیری ایفا کرده است».

علی‌اُف خطاب به وزرای دفاع و خارجه افزود: «بار دیگر از شما تشکر می‌کنم. در این دوره، همه جهان چه آنهایی که ما را دوست دارند و چه آنهایی که ما را دوست ندارند، دیدند که وحدت ما ناگسستنی و ابدی است».

صحبت‌های عالی‌ترین مقام جمهوری آذربایجان درباره درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در حالی مطرح شده که برخی خبرها از احتمال آتشبس بین باکو و ایروان با نقش آفرینی آنکارا و مسکو خبر دادند.

طبق گزارش میدل‌ایست‌آی، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافق آتش‌بس نزدیک شده‌اند؛ توافقی که در آن ایجاد دو کریدور و استقرار نیروهای حافظ صلح ترکیه‌ و روسیه ذکر شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها