سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

تمام امکانات درمانی سپاه در اختیار کادر درمانی قرار می‌گیرد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سپاه ثارالله استان کادر درمانی خود و هر چه آن را که دارد، در اختیار حوزه سلامت قرار خواهد داد و ما در کنار مردم خواهیم ماند.

تمام امکانات درمانی سپاه در اختیار کادر درمانی قرار می‌گیرد
کد خبر: 444097
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۳:۴۸:۰۸

اعتمادآنلاین| فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سپاه ثارالله استان کادر درمانی خود و هر چه آن را که دارد، در اختیار حوزه سلامت قرار خواهد داد و ما در کنار مردم خواهیم ماند و همانگونه که در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی، کمک‌ها مومنانه، آب آشامیدنی جنوب استان و... پای کار بوده‌ایم هم اکنون نیز حوزه سلامت مردم در اولویت اول ما قرار دارد و کنار مردم خواهیم ماند.

سردار "حسین معروفی" عصر امروز 19 آبان‌ماه در آئین افتتاح 10 نقاهتگاه در سراسر استان کرمان گفت: ویروس منحوس کرونا دنیا را گرفتار کرده و کادر بهداشت و درمان ایثارگرانه در جبهه جهاد مقدس حضور دارند.

وی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان با تمام توان و به‌صورت نفس‌گیر در این جبهه حضور دارند و اگر ایثار این عزیران نبود تلفات کشور امروز از آنچه که اعلام می شود قطعا بیشتر و وضعیت ایران وخیم‌تر از این بود و این عزیزان همه چیز خود را حالصانه در طبق اخلاص قرار دادند و این یک جهاد است.

معروفی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان ماه‌هاست که نتوانسته‌اند عزیزان خود را ببینند و از لحاظ روحی و عاطفی در فشار هستند و انصافا باید عنوان کرد کار این عزیزان یک جهاد است و با وجود همه مشکلات پیش روی آنها، این افراد همچنان در سنگر جهاد حضور دارند که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اولویت اول سپاه و بسیج را سلامت مردم دانست و بیان کرد: سپاه و بسیج همه ظرفیت خود را به لحاظ تجهیزات، نیرو و... در اختیار فرمانده خط مقدم مبارزه به این بیماری یعنی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار داده است و ما به کمک بهداشت و درمان خواهیم رفت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هرچه نیاز داشته و اعلام نیاز کردند، ما در حد توان خودمان کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته فی ما بین سپاه ثارالله استان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: این مذاکرات منجر به انعقاد یک تفاهمنامه بین مجموعه سپاه و دانشگاه علوم پزشکی کرمان شد و آماده هرنوع کمکی در قالب تفاهمنامه و فراتر از آن هستیم ضمن آنکه تفاهمنامه بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت مبنی بر طرح غربالگری نیز همچنان در دستور کار است.

معروفی افزود: در استان کرمان حدود 70 یا 80 سالن ورزشی داریم که در راستای ایجاد نقاهتگاه‌های پیش و پس بیمارستانی، در هر شهرستان یک سوله را فعال کرده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهیم داد که می توانند در صورت نیاز از این سوله‌ها به صورت پیش یا پس بیمارستانی استفاده شود.

وی اعلام کرد: امروز 19 آبان‌ماه 10 نقاهتگاه در شهرهای کرمان، رفسنجان، جیرفت، بم، شهربابک، زرند، بافت، بردسیر، سیرجان و... با 400 تخت بیمارستانی آماده خدمت‌دهی به بیماران کرونایی است و ظرف 72 ساعت آینده نیز 20 نقاهتگاه دیگر را در سطح استان آماده خواهیم کرد تا در مجموع 1000 تخت نقاهتگاهی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان کرمان قرار گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در حوزه بسیج طلاب و دانشجویی نیز 100 نفر برای غسل، کفن و دفن اموات کرونایی و مسائل بهداشتی اعلام آمادگی کردند.

وی با تاکید برآنکه از توان بسیج برای غربالگری بیماران کرونایی استفاده خواهد شد، تصریح کرد: ما در اجرای طرح محدودیت خودرویی 100 نیروی بسیجی به نیروی انتظامی معرفی کردیم و آمادگی داریم هر زمان نیاز است بسیجیان را به کمک سایر دستگاه‌های ذیربط اعزام کنیم.

معروفی با بیان اینکه دوره پودمانی برای نیروها گذاشته شده تا به کمک کادر بهداشت و درمان بروند، تصریح کرد: جسم تای حدی توان دارد و قطعا با فشار کار تحلیل خواهد رفت و باید به فکر جایگزین نیروها باشیم لذا همه باید در حد توان خود به کمک کادر بهداشت و درمان بیایند.

وی اظهار کرد: سپاه ثارالله استان کادر درمانی خود و هر چه آن را که دارد، در اختیار حوزه سلامت قرار خواهد داد و ما در کنار مردم خواهیم ماند و همانگونه که در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی، کمک‌ها مومنانه، آب آشامیدنی جنوب استان و... پای کار بوده‌ایم هم اکنون نیز حوزه سلامت مردم در اولویت اول ما قرار دارد و کنار مردم خواهیم ماند.

حجت‌الاسلام "حسن علیدادی‌سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان نیز در این آئین ضمن تشکر از فعالیت‌های خالصانه کادر بهداشت و درمان در ایام کرونایی گفت: با افتتاح این نقاهتگاه 1000 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان کرمان اضافه شد.

وی دفاع مقدس، جهاد اقتصادی و جهاد سلامت را سه دفاع مهم در طول انقلاب اسلامی دانست و در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در کل جهان، گفت: همه دنیا درگیر این جهاد شده‌اند و کادر بهداشت و درمان کشور و در کنار آن نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی، صنوف، روحانیون و قشرهای مختلف مردم در این جبهه تلاش ‌می‌کنند تا به سلامت این دوران را به پایان برسانیم و بر این ویروس منحوس غلبه و جشن بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، اظهار کرد: سال‌ها استکبار جهانی همه ظرفیت خود را برای به زانو در آوردن ما گذاشته است و علی‌رغم همه تحریم‌ها در کشور خوشبختانه کمبودی نداریم اما در بحث گرانی نیاز به کار بیشتر است و به فضل خداوند و همت مسئولین و با پشتوانه مردم شریف این مرز و بوم، ملت ما از این جهاد نیز با سربلندی بیرون خواهد آمد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها