کد خبر: 444162
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۷:۴۶:۰۴
| |

وزیر امورخارجه امارات متحده عربی:

دنبال تقابل با ترکیه یا ایران نیستیم

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در مصاحبه‌ای روز دوشنبه گفته کشورش دنبال تقابل با ترکیه یا ایران نیست.

دنبال تقابل با ترکیه یا ایران نیستیم
کد خبر: 444162
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۱۷:۴۶:۰۴

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه امارات متحده عربی گفته کشورش دنبال تقابل با ترکیه یا ایران نیست.

«انور قرقاش»، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در مصاحبه‌ای روز دوشنبه گفته کشورش دنبال تقابل با ترکیه یا ایران نیست.

وبگاه انگلیسی‌زبان «نشنال» به نقل از قرقاش گفته امارات متحده عربی با سیاست خارجی ترکیه و امارات موافق نیست ولی دنبال تقابل با هیچ یک از این دو کشور نیست.

قرقاش در نشستی که به ابتکار «مرکز سیاست‌گذاری امارات» برگزار شده ادعا کرد: «پایان دادن به این دخالت‌ها حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها در منطقه را آسان‌تر خواهد کرد.»

او در بخش دیگری از سخنانش به ادعاهای رئیس‌جمهور فرانسه درباره وجود ارتباط میان اسلام و حملات تروریستی هم واکنش نشان داد و گفت: «این حرکت‌های افراطی و فراملی، به هیچ وجه نماینده اسلام نیستند. آنها برای همه جوامع آزاد و منعطف، تهدید محسوب می‌شوند.»

وزیر خارجه امارات درباره توافقات سازش میان برخی کشورهای عربی از جمله امارات با رژیم صهیونیستی نیز اظهارنظر کرد. او گفت: «این توافق صلح به هیچ وجه نگرانی ما درباره مصائب مردم فلسطین را برطرف نمی‌کند.»

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در 13 آگوست (23 مرداد) توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شد. بحرین و سودان هم روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کرده‌اند.

امارات و رژیم صهیونیستی روز 15 سپتامبر (25 شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها