معرفی هیئت‌داوران بخش «سیدالشهدای مقاومت» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

اسامی هیئت‌داوران بخش «سیدالشهدای مقاومت» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

معرفی هیئت‌داوران بخش «سیدالشهدای مقاومت» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت
کد خبر: 444295
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۲:۰۸:۲۰

اعتمادآنلاین| دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیئت‌داوران بخش «سیدالشهدای مقاومت» این رویداد سینمایی را اعلام کرد.


به گزارش اعتمادآنلاین و برهمین اساس، علی درخشی، سید جلال دهقانی اشکذری، آنکیسا بهجتی، محمدرضا دامرودی، محمدرضا شرف‌الدین در بخش «کوتاه داستانی»، محسن یزدی، احمد حائری، اسماعیل حاج‌حیدری، حسن زیدی، مرتضی قاضی در بخش «مستند» و عبدالرحمان شلیلیان، حسین زندباف، علیرضا برزگر دانایی، بهروز خباز خوب، سید محمد میرزمانی در بخش «نماهنگ» اعضای هیئت‌داوران بخش «سیدالشهدای مقاومت» تشکیل می‌دهند.

محمد میرزمانی، آهنگساز و موسیقی‌دان است که رهبری کنسرت وداع را نیز بر عهده داشت. او مدیریت تولید مرکز موسیقی صداوسیما، مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد ایران و ریاست هیئت‌مدیره خانه موسیقی را در کارنامه دارد. وی در پنجمین وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای (دست‌نوشته‌ها) و (دیده‌بان) کاندیدای بهترین موسیقی متن شد.

علیرضا برزگر دانایی، سینماگر و کارگردان تلویزیون است که مجموعه «هزار راه نرفته» برای شبکه دو سیما را در کارنامه دارد.

علی درخشی، بازیگر و نویسنده است که سابقه تهیه‌کنندگی و کارگردانی نیز دارد. مردان آنجلس، بید مجنون، شکار شکارچی و استعاذه، از جمله فیلم‌هایی است که درخشی در آنها ایفای نقش کرده است. نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی تنگنا نیز در کارنامه او دیده می‌شود.

حسین زندباف، کارگردان، تهیه‌کننده و تدوین‌گر است. حسین زندباف برای تدوین فیلم‌های مرگ سفید، اتوبوس، چشم شیطان، حمله به اچ3، برنده سیمرغ بلورین بهترین تدوین از جشنواره فیلم فجر شده است.

سید جلال دهقانی اشکذری، دانش‌آموخته ادبیات، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است. او برای ساخت فیلم خانه‌ای کنار ابرها دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در بخش نگاه نو سی‌ودومین جشنواره فیلم فجرو پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار را دریافت کرد.

محمد رضا دامرودی، نویسنده و منتقد ادبی است. این جانباز قطع نخاعی و نویسنده «پیاده‌ها و سواره‌ها» است که در جشنواره‌های متعددی به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شد.

محمدرضا شرف‌الدین، سینماگر و تهیه‌کننده است و تا اوایل سال 1394رئیس انجمن سینمای دفاع مقدس بود. او برای فیلم‌های: کانی مانگا، انسان و اسلحه، هور در آتش، کیمیا، پرواز خاموش و قارچ سمی، سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه جشنواره فیلم فجر را گرفت.

محسن یزدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون است که در آثاری همچون فیلم خاطرات خانه متروک، روزهای خرداد و روزهای خرداد فعالیت داشته است و هم اکنون مدیر شبکه مستند است.


اسماعیل حاج حیدری، سینماگر و مستندساز در حوزه‌های اعتقادی و اجتماعی است. وی مستندی با موضوع فرقه‌های سری و موضوع اهمیت و لزوم رویارویی علمی با پدیده فرقه‌های معنوی و شبه‌جنبش‌های نوظهور عرفانی را در حال پخش دارد.

مرتضی قاضی، نویسنده کتاب عملیات فریب است که در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیاری دارد. کتاب روایت زندگانی دانشمند شهید مصطفی احمدی‌روشن به روایت همسر ایشان یکی از آثار او است. شماره پنج؛ نقش زنان در مقاومت آبادان، از دیگر آثار قاضی است.

عبدالرحمان شلیلیان، کارگردان و سینماگر است و در آثاری همچون سریال‌های تلویزیونی بچه‌های گروه بلال، زمین‌آسمانی فعالیت داشته است. سریال زمین‌آسمانی یکی دیگر از آثار این هنرمند است.


آنکیسا بهجتی، کارشناس و خبرنگار کروات‌الاصل بخش بالکان شبکه سحر است.

احمد حائری، مستندساز و منتقد است که در حال‌حاضر به عنوان مدیرکل پشتیبانی معاونت سیما مشغوا فعالیت است.

حسن زیدی، منتقد و دبیر خبر بخش اردوی شبکه سحر است.

بهروز خباز خوب، منتقد و سینماگر است و در حال حاضر به عنوان تدوینگر در شبکه اول سیما فعالیت دارد.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها