رئیس‌کل دادگستری استان گلستان:

100 میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شد

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان از آغاز رسیدگی به پرونده افرادی خبرداد که با استفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای، 100 میلیارد تومان فرار مالیاتی کرده است.

100 میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شد
کد خبر: 444307
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۲:۳۳:۳۰

اعتمادآنلاین| هادی هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: متهم این پرونده، برای افراد بی‌بضاعت کارت بازرگانی می‌گرفت و در ازای پرداخت 200 تا 500 هزار تومان این کارت‌ها را از آنان می‌گرفت که تعدادی را به بازرگانان اجاره می‌داد و با تعدادی هم خودش اقدام به واردات و صادرات کالا می‌کرد.

وی بیان کرد: این فرد در یک سال با استفاده از 100 کارت بازرگانی، 100 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته است. سه متهم با شکایت اداره کل امور مالیاتی استان و با تلاش اداره کل اطلاعات استان شناسایی و هم‌اکنون دستگیر شده‌اند و این پرونده هم‌اکنون در دادسرای گرگان در حال رسیدگی است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان این که همه عواقب قانونی و تجاری کارت‌های بازرگانی بر عهده صاحبان این کارت‌ها است، گفت: افراد مراقب باشند و برای این که به دردسر نیفتند، کارت‌های بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

به گفته وی بی‌خبری از موضوع کلاهبرداری و یا سوء استفاده از کارت‌های بارگانی که به نام افراد است، از آنان سبب مسئولیت نمی‌کند.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه از ضربه سربازان گمنام امام زمان عج در اداره کل اطلاعات گلستان به اخلال گران حوزه آرد و نان استان اشاره کرد و گفت: در این پرونده شش نفر دستگیر و مشخص شد این افراد که فعالیتی در حوزه آرد و نان نداشتند پس از خرید و دپوی آردهای دولتی، در بازار با قیمت آزاد می‌فروختند.

هاشمیان از ادامه بررسی و شناسایی عوامل و دلالان دخیل در حوزه آرد در گلستان خبرداد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها