کد خبر: 444311
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۲:۴۴:۲۸
| |

توسط رئیس جمهور؛

مصوبه برنامه‌های اقدام علمی، فناورانه و فرهنگی جهش تولید ابلاغ شد

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «سیاست‌ها و برنامه‌های اقدام علمی، فناورانه و فرهنگی جهش تولید» را ابلاغ کرد.

مصوبه برنامه‌های اقدام علمی، فناورانه و فرهنگی جهش تولید ابلاغ شد
کد خبر: 444311
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۲:۴۴:۲۸

اعتمادآنلاین| حسن روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه جلسه 830 شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص " سیاست‌ها و برنامه‌های اقدام علمی، فناورانه و فرهنگی جهش تولید " را به مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

این مصوبه در 4 ماده ابلاغ شده است و برای 11 دستگاه 31 اقدام را معین کرده است و در آن علاوه بر دستگاه‌های اجرایی برای قوای مقننه و قضائیه نیز تکالیفی دیده شده است.

متن کامل این مصوبه در ذیل آمده است:
سند ملی «سیاست‌ها و برنامه‌های اقدام علمی، فناورانه و فرهنگی جهش تولید» که بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی در جلسه 830 مورخ 24/‏04/‏1399‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء، ابلاغ می‌شود:

مقدمه


نامگذاری‌های سالانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیش از یک دهه گذشته بر حوزه اقتصادی متمرکز بوده است و ایشان امسال را پیرو همین رویکرد بلندمدت، سال «جهش تولید» نام گذارده‌اند. مبرهن است نام‌گذاری سال‌ها اختصاص به همان سال ندارد و آغازی برای رویکرد جدید محسوب می‌شود. با توجه به نقش مبنایی فرهنگ، علم و فناوری در عرصه جهش تولید و به منظور شکوفاترشدن عرصه اقتصادی و عزت ملی و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی - ایرانی به‌عنوان هدف غایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند ملی «سیاست‌ها و برنامه‌های اقدام علمی، فناورانه و فرهنگی جهش تولید» را به‌شرح مواد آتی ذیل مصوب نمود ارائه می‌گردد:


ماده 1: سیاست‌ها

جهش تولید مبتنی بر ارزش‌های دینی و اخلاقی با تکیه بر معنویت و عدالت

گسترش و ترویج فرهنگ کار، خوداتکایی و مشارکت عمومی در فعالیت‌های منجر به جهش تولید

توسعه بینش دانش بنیان با تاکید بر نقش آفرینی کارآفرینان بزرگ در کنار شرکت‌های کوچک و متوسط

تقویت نوآوری، بهره‌وری و توسعه محصولات دانشی و نوآورانه با تأکید بر حوزه فناوری‌های نوین

تقویت سرمایه انسانی ماهر و خلاق و به فعلیت در آوردن انبوه منابع انسانی در سطح ملی

ماده 2: وظایف و تکالیف اختصاصی دستگاه‌ها

ماده 3: نظارت و ارزیابی

کلیه دستگاه‌های مجری این سند، گزارش اجرای بند مرتبط به وظایف خود را سالانه به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌نمایند. این گزارش‌ها بعد از بررسی و در صورت لزوم ارائه در صحن شورای عالی، جهت استحضار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارسال می‌شود.

ماده 4: این سند مشتمل بر 4 ماده و 31 بند، در جلسه 830 مورخ 24/‏04/‏1399‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است. ص/830.2

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها