رئیس پلیس فتا تهران:

15 سایت برای فروش نوزادان در فضای مجازی کشف شد

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران گفت: پدیده فضای مجازی وقوع برخی جرایم را تسهیل کرده و جرایمی از قبیل خرید و فروش نوزاد را تبدیل به جرایمم تکامل یافته کرده، در این خصوص حدود 15 سایت و حساب برای فروش نوزدان در فضای مجازی کشف شده است.

15 سایت برای فروش نوزادان در فضای مجازی کشف شد
کد خبر: 444344
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۴:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران گفت: پدیده فضای مجازی وقوع برخی جرایم را تسهیل کرده و جرائمی از قبیل خرید و فروش نوزاد را تبدیل به جرایم تکامل یافته کرده است؛ در این خصوص حدود 15 سایت و حساب برای فروش نوزدان در فضای مجازی کشف شده است.

وی ادامه داد : پس از پیگیری های صورت گرفته متوجه شدیم که تمامی این جرائم بوسیله فرد خاصی مدیریت می‌شود و با اقدامات صورت گرفته درپلیس فتا طی 48 ساعت توانستیم تا دو نوزاد چند ماهه و چند روزه را پیدا کنیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: پیگیری‌های پلیس فتا مخصوص امروز و دیروز نیست و همکاران ما همیشه در این حوزه فعالیت دارند. نکته مهم تر در خرید و فروش نوزاد توسط سایتهای مختلف این است که در بسیاری از این معاملات حتی نوزادی به فروش نمی‌رسد و توسط آگهی هایی که در فضای مجازی انتشار می یابد کلاهبرداری از خواهان نوزادان صورت می‌گیرد.

گودرزی افزود: تا به این لحظه تعداد کثیری از این افراد را دستگیر کرده ایم؛ اما دغدغه اصلی پلیس، امنیت روانی جامعه است.

فرهنگ اجتماعی همراه با تکنولوژی پیشرفت نکرده است

سرهنگ گودرزی گفت: ضریب نفوذ اینترنت طی چند سال گذشته به شدت بالا رفته است؛ اما متاسفانه فرهنگ ما متناسب با تکنولوژی پیشرفت نکرده و این اتفاق منجر به ظهور مشکلات و تعارضاتی در قالب جرائم سایبری شده است. اما به این نکته هم باید توجه کنیم که فضای مجازی خدمات ارزنده ای همچون دولت و بانکداری الکترونیک را در کنار مضرات خود ارائه داده است.

وی افزود: وظیفه پلیس ایجاد آسودگی و امنیت خاطر در رابطه با استفاده از فضای مجازی است و این روند هر روز در حال بهبود است؛ اما بسیاری از اقدامات نیروی پلیس به پسا رویدادها برمی‌گردد. خوشبختانه به دلیل توانمندی بالای پلیس سایبری تا به این لحظه بالغ بر 80 درصد پرونده های این حوزه به نتیجه رسیده اند و این آمار نشان از اهمیت ویژه سلامت روانی مردم جامعه برای پلیس فتا است. علاوه بر آن پلیس سایبری اقدامات فرهنگی متعددی را در راستای گسترش آگاهی و فرهنگ انجام داده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها