کد خبر: 444502
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۱:۱۱:۴۲
| |

مایک پمپئو:

به رهبران سایر کشورها یادآوری کردیم که شمارش آرا هنوز به پایان نرسیده است

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه به همه رهبران جهان گفتیم انتخابات تمام نشده در واکنش به گفت‌وگوی تلفنی رهبران جهان با جو بایدن گفت، اگر این مذاکرات در حد سلام و احوالپرسی باشد ایرادی ندارد.

به رهبران سایر کشورها یادآوری کردیم که شمارش آرا هنوز به پایان نرسیده است
کد خبر: 444502
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۱:۱۱:۴۲

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز تاکید کرد که وزارت خارجه به رهبران سایر کشورها یادآوری کرده است که شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هنوز به پایان نرسیده است.

پومپئو افزود: ما به همه یادآوری می‌کنیم که آراء هنوز کامل شمرده نشده است. ما باید از روند قانونی کاملا مطمئن شویم و آمریکا آنچه بهترین است، انجام خواهد داد. ما تا روز 20 ژانویه یک رهبر در کاخ سفید داریم و تا آن موقع سیاست خارجی آمریکا را ادامه خواهیم داد. این چیزی است که «دونالد ترامپ هم می‌خواهد تیم ما تمام و کمال انجام دهد. این چیزی است که ما روی آن تمرکز داریم».

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌های تلفنی سران جهان با جو بایدن نامزد دموکرات‌ها گفت: اگر آنها بگویند سلام، من فکر نمی‌کنم چیز وحشتناکی باشد. اما اشتباه نکنید، ما یک رئیس جمهور داریم، یک وزیر خارجه و یک تیم امنیت ملی. بهتر است که شرایط به همین ترتیب باشد.

درحالی که رسانه‌های معتبر آمریکا از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده‌اند، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا از پذیرش شکست خودداری کرده و شکایت‌های حقوقی را در چند ایالت این کشور به دادگاه‌های ایالتی و فدرال تسلیم کرده است.

برخی از سران جهان از جمله رهبران کشورهای متحد آمریکا مثل کانادا، فرانسه، انگلیس پیروزی بایدن را تبریک گفته و به صورزت تلفنی با وی بحث و رایزنی کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا شب گذشته نیز در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا وزارت خارجه با تیم انتقال قدرت جو بایدن در تماس است گفت: «انتقال قدرت، با آرامش به دولت دوم ترامپ انجام خواهد شد.»

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها