کد خبر: 444511
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۱:۴۴:۰۶
| |

کاوه سجادی‌حسینی، نایب رییس و سخنگوی انجمن فیلم کوتاه ایران:

بخش انتخاب آثار به آیین‌نامه جوایز آکادمی «ایسفا» اضافه شد

سخنگوی انجمن فیلم کوتاه ایران از اضافه شدن بخش انتخاب آثار به آیین نامه جوایز آکادمی ایسفا خبرداد.

بخش انتخاب آثار به آیین‌نامه جوایز آکادمی «ایسفا» اضافه شد
کد خبر: 444511
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۱۱:۴۴:۰۶

اعتمادآنلاین| کاوه سجادی حسینی نایب رییس و سخنگوی انجمن فیلم کوتاه ایران «ایسفا» با اشاره به اینکه یازدهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران با نام جوایز آکادمی ایسفا برگزار می‌شود، گفت: در این دوره علیرضا قاسمی به عنوان دبیر این مراسم انتخاب شده است، در آیین نامه جوایز آکادمی ایسفا تغییراتی صورت گرفته است که مهمترین آن این است که فیلم‌هایی که در جشنواره مختلف حضور داشته‌اند و یا توانسته‌اند جوایزی را به‌دست آورند مستقیم به بخش مسابقه این مراسم راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران و یا جشنواره فیلم فجر حضور داشته‌اند می‌توانند مستقیم در بخش مسابقه حضور پیدا کنند. همچنین در آیین نامه، نام بیش از 100 جشنواره غیر ایرانی آمده است که هر فیلمی که توانسته باشد در این جشنواره‌ها حضور داشته باشند مستقیم داوری می‌شوند. علاوه‌بر آن فیلم‌هایی که موفق به دریافت مدال ایسفا شده‌اند نیز می‌توانند در بخش مسابقه حضور داشته باشند.

نایب رئیس انجمن فیلم کوتاه ایران تاکید کرد: یکی دیگر از نکات مثبت و قابل توجه این دوره از جوایز آکادمی ایسفا حضور تعداد بالا داوران است، به این معنا که هرکسی که 2 سال از عضویتش در انجمن گذشته باشد می‌تواند برای داوری اعلام آمادگی کند، به همین دلیل می‌توان شاهد تعداد بالای داوران باشیم. در واقع اعضای انجمن فیلم کوتاه در حال حاضر 360 نفر است و از این تعداد بسیاری از فیلمسازان می‌توانند به عنوان داور ثبت نام کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه این مراسم کاملاً مستقل و بدون حمایت دولتی برگزار می‌شود، توضیح داد: برای اینکه بتوانیم بودجه لازم برای برگزاری این رویداد را فراهم کنیم، از کسانی که در این رویداد حضور دارند، مبالغی دریافت می‌شود، به عنوان مثال فیلمسازان عضو انجمن که در جوایز آکادمی ایسفا فیلم دارند، 100 هزار تومان و از افرادی که عضو انجمن نیستند 300 هزار تومان دریافت می‌شود.

سخنگوی انجمن فیلم کوتاه ایران با بیان اینکه بعد از انتشار آیین نامه، برخی از فیلمسازان نسبت به حذف بخش انتخاب و حضور فیلم‌هایی که در جشنواره‌ها شرکت کرده‌اند، اعتراض کرده بودند، گفت: بخش انتخاب آثار برای فیلم‌هایی که به هر دلیلی از حضور در جشنواره‌های مختلف جا مانده‌اند، می‌توانند آثار خود را ارسال کرده تا برای حضور در این دوره انتخاب شوند.

سجادی حسینی در پایان تاکید کرد: با تغییرات اعمال شده در این دوره از جوایز آکادمی ایسفا تعداد زیادی فیلم نسبت به دوره‌های قبل مورد داوری قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها