«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

خواب آشفته سرخ‌آبی‌های پایتخت/ استقلال درگیر بدهی، پرسپولیس به دنبال مهاجم

پرسپولیس و استقلال در این هفته درگیر حواشی زیادی بودند؛ از مشکلات مالی گرفته تا جدایی بازیکنان‌شان.

خواب آشفته سرخ‌آبی‌های پایتخت/ استقلال درگیر بدهی، پرسپولیس به دنبال مهاجم
کد خبر: 444573
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پرسپولیس و استقلال در این هفته درگیر حواشی زیادی بودند؛ از مشکلات مالی گرفته تا جدایی بازیکنان‌شان. برخی رسانه‌ها از حضور مهرزاد خلیلیان رئیس پیشین فدراسیون پزشکی ورزشی و مدیرعامل پیشین سپاهان در استقلال خبر دادند و برخی دیگر هم از شکایت جدید النصر عربستان از پرسپولیس. در این گزارش نگاهی می‌کنیم به مهم‌ترین خبرهای پرسپولیس و استقلال در این هفته.

دربی

استقلال؛ از ماجرای پادوانی تا حضور خلیلیان

سومین هفته آبان‌ماه با یک خبر خوب برای استقلال شروع شد و آن باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بود. آبی‌ها که به خاطر بدهی 600 هزار دلاری به شفر از پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده بودند با پرداخت بدهی این مربی آلمانی در آخرین روزهای مهلت باقی‌مانده توانستند پنجره‌های بسته‌شان را باز کنند. حالا آنها می‌توانند قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کنند و در لیگ برتر از آنها استفاده کنند.

1

هرچند این هفته با یک خبر مسرت‌بخش برای استقلال شروع شد، اما چندان خوب ادامه پیدا نکرد. شکایت پادوانی از استقلال شرایط را برای مدیران این باشگاه کمی سخت کرد. ضمن اینکه به غیر از پادوانی، حالا آنها منتظر رأی پرونده استراماچونی هم هستند.

پادوانی که نزدیک به 100 هزار دلار از استقلال طلب دارد، از باشگاه استقلال به دلیل مصدومیتی که در زمان حضورش در این باشگاه رخ داده شکایت کرده است. او در این شکایت خواستار غرامت 9 میلیون یورویی شده است، اما این ادعا مورد قبول مدیران استقلال نیست. حالا باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در این پرونده رخ می‌دهد و آیا استقلال محکوم به پرداخت 9 میلیون یورو می‌شود یا خیر.

پادوانی

در کنار شکایت پادوانی از استقلال، باید به ماجرای استراماچونی هم پرداخت. این مربی ایتالیایی نیز از باشگاه استقلال شکایت کرده است و به زودی حکم این پرونده صادر می‌شود. طبق گفته احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال، هنوز حکم پرونده یک میلیون و 700 هزار یورویی استراماچونی صادر نشده اما استقلالی‌ها به زودی باید در صدد جذب منابع مالی برآیند.

 استراماچونی

البته این پایان مشکلات مالی استقلال نیست. باشگاه نساجی مازندران هم برای صدور رضایت‌نامه محمود فکری، مربی این روزهای باشگاه استقلال، درخواست طلب سه و نیم میلیاردی کرده است. آنها 10 روز به فکری و استقلال فرصت داده‌اند تا این بدهی را پرداخت کنند.

محمود فکری

دعوت نشدن وریا غفوری به تیم ملی هم یکی دیگر از خبرهای مهم این باشگاه بود. غفوری که در هفته اول لیگ برتر درخشید و یک گل هم برای تیمش زد جایی در لیست تیم ملی نداشت تا حواشی زیادی در این باره به راه بیفتد. همین موضوع باعث شد مدیران استقلال اعلام کنند دعوت نشدن وریا غفوری به تیم ملی را از مراجع قانونی پیگیری می‌کنند. گرچه این اعتراض مدیران استقلال در حد حرف باقی می‌ماند و آنها بیش از این در پرونده غفوری جلو نخواهند رفت.

وریا غفوری

آخرین خبر مهم از باشگاه استقلال این است که مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل پیشین باشگاه سپاهان، گزینه مدیرعاملی آبی‌های پایتخت شده است. او که سابقه ریاست بر فدراسیون پزشکی ورزشی را هم دارد به احتمال زیاد سکان مدیریت این تیم را در دست خواهد گرفت.

مهرزاد خلیلیان

پرسپولیس؛ قهرمان بی‌پول

سرخ‌های تهرانی هم کمتر از استقلال مشکل ندارند. پرسپولیس این هفته را با این خبر آغاز کرد: پرسپولیس کمتر از هشت میلیون تومان پول دارد. خبری که به تایید ابراهیم شکوری قائم‌مقام این باشگاه هم رسید. این اتفاق در حالی رخ داده که تعدادی از بازیکنان تیم به دلیل مشکلات مالی مجبور به ترک پرسپولیس شدند و آنهایی هم که مانده‌اند هر روز تهدید به اعتصاب می‌کنند.

پرسپولیس

البته این تنها مشکل پرسپولیس نیست و به گفته سید جلال حسینی، این باشگاه زیر نظر نهادهای نظارتی است و به همین خاطر هم نمی‌تواند برای خرید بازیکن جدید هزینه کند. کاپیتان پرسپولیس در انتقاد از این موضوع اعلام کرده که چرا تنها پرسپولیس باید تحت نظارت باشد و تیم‌های دیگر از این قاعده مستثنی هستند. حرف‌های سید جلال مشخصاً رقیب سنتی پرسپولیس را نشانه گرفته بود. همین موضوع باعث شد احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال، به این صحبت‌ها واکنش نشان دهد. مددی در این‌باره گفت: «سید جلال حسینی می‌تواند به باشگاه بیاید و ببیند که نظارت بر پرونده‌های استقلالی‌ها هم صورت می‌گیرد و این روند ادامه‌دار است.»

سید جلال حسینی

دیگر خبر مهم در اردوی ارتش سرخ شکایت مجدد النصر به کمیته استیناف AFC بود. زردهای عربستانی که در زمین مسابقه حریف پرسپولیس نشدند می‌کوشند با ادعاهای بی‌اساس پرسپولیس را از فینال آسیا محروم کنند، هرچند تا به حال موفقیتی در این زمینه کسب نکرده‌اند. النصر در جدیدترین اقدامش علیه پرسپولیس مدارکی به کمیته استیناف AFC ارائه کرده است دال بر اینکه پرسپولیس به دلیل بدهکار بودن نمی‌توانسته در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد؛ موضوعی که از سوی وکلای پرسپولیس رد شده است.

پرسپولیس و النصر

از سویی خرید بازیکن جدید هم سوژه این روزهای قهرمان ایران است. آنها در خط دفاعی و حمله به دنبال بازیکن جدید هستند و همین موضوع باعث شده حواشی زیادی در مورد این باشگاه شگل گیرد. طبق اعلام رسانه‌ها، رضا قوچان‌نژاد، ایمان سلیمی، رضا شکاری و فرشاد فرجی بازیکنانی هستند که مد نظر کادر فنی پرسپولیس قرار گرفته‌اند و باید دید کدام بازیکن در نهایت لباس پرسپولیس را در لیگ بیستم به تن می‌کند. البته گفته می‌شود حضور رضا قوچان‌نژاد به دلیل بالا بودن مبلغ رضایت‌نامه‌اش در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. این در حالی است که پرسپولیس به دلیل محرومیت 6ماهه عیسی آل‌کثیر به یک مهاجم احتیاج دارد و رضا قوچان‌نژاد می‌توانست بهترین گزینه برای سرخ‌های تهرانی باشد.

اف‌سی سیدنی در حضور رضا قوچان‌نژاد

آخرین خبر باشگاه پرسپولیس در این هفته حضور یحیی گل‌محمدی در بین نامزدهای بهترین مربی لیگ قهرمانان آسیاست. کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه نظرسنجی خود برای انتخاب بهترین‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، این بار از کاربرانش خواسته است بهترین مربی رقابت‌ها را انتخاب کنند.

یحیی گل محمدی

در نظرسنجی AFC نام یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس آمده است؛ «روی ویتوریا» سرمربی النصر عربستان، «ولادان میلویویچ» سرمربی الاهلی عربستان، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس ایران و «شوتا آرولادزه» سرمربی پاختاکور ازبکستان در این نظرسنجی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها