موج جدید آثار مرتبط با دولت ترامپ در بازار کتاب

موج انتشار کتاب‌های پرمخاطب درباره دونالد ترامپ و دولتش، با خروج وی از کاخ سفید متوقف نمی‌شود.

موج جدید آثار مرتبط با دولت ترامپ در بازار کتاب
کد خبر: 444688
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۰۹:۵۷:۲۲

اعتمادآنلاین| بازار کتاب از سال آینده میلادی با موج جدیدی از آثار مرتبط با دولت ترامپ و شکست انتخاباتی وی در برابر نماینده حزب دمکرات، مواجه می‌شود.

از جمله کتاب هایی که قرار است در این سبک منتشر شوند، عبارتند از کتاب ضد ترامپ قابل پیشگیری: روایتی داخلی از ناکامی‌ها، سیاستها و خودخواهی مدیریتی که واکنش آمریکا به کرونا را محکوم به شکست کرد اثر اندی اِسلاویت مقام سابق وزارت بهداشت آمریکا، یک اثر انتخاباتی به قلم جاناتان مارتین و الکس بِرنز از خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز و کتاب خاطرات بِرَد پارسکِیل مدیر سابق کارزار انتخاباتی ترامپ.

باید انتظار چاپ کتاب هایی جامع و مفصل در محکومیت اقدامات و ادبیات دولت ترامپ را از روزنامه‌نگاران گرفته تا دستیاران سابقش، داشت. البته حامیان ترامپ و متحدین کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری وی نیز آثاری را در تمجید و تملق او منتشر خواهند کرد. حتی ممکن است کتابی هم از خود ترامپ به بازار عرضه شود؛ اثری مکتوب از رئیس‌جمهوری که برای اولین بار در حدود 30 سال گذشته با آراء مردم در همان اولین دوره ریاست جمهوری متوقف شد.

دِیزی بلکوِل هوتون از ناشران انتشارات سنتر استریت (Center Street) با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: فارغ از دیدگاه‌های سیاسی، هر آمریکایی شخصا تغییر بزرگی که در واشنگتن ایجاد شد را تجربه کرده است. در سال های آینده کتاب هایی درباره ریاست جمهوری او (دونالد ترامپ) و به طور کلی جنبش محافظه‌کاری منتشر خواهد شد و انتشارات سنتر استریت می‌خواهد از پیشتازان این فضا باشد.

اگرچه حتی رؤسای ‌جمهوری چون جیمی کارتر و جورج دبلیو بوش که با پایین‌ترین میزان محبوبیت کاخ سفید را ترک کردند، موفق به امضای قرارداد نشر کتاب شده و کتاب های پرفروشی را هم روانه بازار کردند اما چاپ کتاب ترامپ کاری پرمخاطره است. نه جیمی کارتر و نه جورج بوش هیچکدام به اندازه ترامپ فضا را دوقطبی نکردند یا به اندازه وی محاکمه قانونی پیش رویشان نبود. از جمله نبردهای قانونی که ترامپ پیش رو دارد می‌توان به پرونده بررسی شفافیت مالی وی در دستگاه قضایی ایالت نیویورک و پرونده تجاوز به جین کارول خبرنگار آمریکایی اشاره کرد.

چند ناشر آمریکایی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس عنوان کردند، تصور نمی‌کنند ترامپ به اندازه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا که کتاب خاطراتش با عنوان سرزمین موعود هفته آینده به پیشخوان کتابفروشی‌ها می‌آید، محبوبیت جهانی داشته باشد. باراک اوباما و همسرش میشل سال 2017 برای چاپ این کتاب با انتشارات کراون (Crown) قرارداد 65 میلیون دلاری امضا کردند.

هر ناشری که با ترامپ یا یکی از مقامات ارشد دولت وی قرارداد چاپ کتاب امضا کند، نه تنها با خشم منتقدان ترامپ بلکه با خشم جامعه نشر روبه‌رو خواهد شد. وقتی انتشارات سایمون و شوستر در سال 2017 با مایلو یِناپولِس روزنامه‌نگار راستگرای افراطی قرارداد چاپ کتاب امضا کرد، بیش از 100 نویسنده به صورت علنی با این کار مخالفت کردند و این قرارداد ملغی شد. چندی پیش هم انتشارات هچت به دنبال اعتصاب کارکنانش چاپ کتابی از وودی الن کارگردان معروف آمریکایی که به تعرض جنسی متهم است را لغو کرد.

انتخاب ریاست جمهوری 2020 آمریکا روز 13 آبان برگزار شد و جو بایدن موفق شد با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا را به دست آورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها