عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

منتظر تغییر رفتار آمریکا خواهیم بود

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از خطاهای سیاسی ما این است که بر اساس رویکرد آمریکا سیاست های خود را طراحی کنیم، باید به گونه ای از درون قوی باشیم که تحت تاثیر سیاست های آمریکا قرار نگیریم.

منتظر تغییر رفتار آمریکا خواهیم بود
کد خبر: 444712
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۱۰:۵۵:۲۸

اعتمادآنلاین| مهرداد ویس کرمی ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص اینکه آیا نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاست های ایران تاثیری دارد یا خیر؟ و اگر رفتار دولت جدید آمریکا تغییر کند ایران نیز در سیاست های خود تجدید نظر می کند؟ گفت: مشکل ما با آمریکا مشکل با بایدن یا ترامپ نیست، سیاست های خارجی آمریکا بر مبنای اشخاص تعریف نمی شود، آمریکا دارای سیاست های بلند مدت گاها 50 ساله است که رییس جمهور موظف است آن ها را اجرایی کند.

وی افزود: برای مثال آیا رییس جمهوری در آمریکا می تواند بگوید من با صهیونیسم مشکل دارم؟ یا در هولوکاست تردید کند؟ آیا می تواند منافع رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرد؟ پس سیاست های آمریکا اینگونه نیست که با تغییر شخص رییس جمهور تغییر کند البته ممکن است در جزئیات یا مدل اجرای آن سیاست ها اختلافاتی میان جمهوری خواهان و دموکرات ها وجود داشته باشد.

نماینده خرم آباد عنوان کرد: مگر ما با آمریکا مشکلی داشتیم؟ بلکه همیشه آمریکا با ما مشکل داشته است، باید دید آیا آمریکا دست از این روش معمول خود بر می دارد یا خیر؟ گاهی یک اشتباه رایجی یا اینکه به صورت عمدی طرح می شود و آن این است که برخی گمان می کنند آمریکا با ما سوءتفاهم دارد یا میان ما و آن ها یک عدم شناخت و کدورت وجود دارد درحالی که آمریکا با ذات انقلاب اسلامی مشکل دارد.

ویس کرمی ادامه داد: برای تفاهم با آمریکا تا زمانی که انقلاب اسلامی در مسیر آرمان های ترسیم شده از سوی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری حرکت می کند یا خوی سلطه گری آمریکا باید تغییر کند که اگر اینگونه شود دیگر آمریکا نخواهد بود، یا اینکه که ذات ما تغییر کند، آن زمان می توانیم باهم تفاهم داشته باشیم، ما باید در عالم دیپلماسی فرض را بر بدبینی و دشمنی با آمریکا بگذاریم در واقع باید در مقابل سیاست های آمریکا بازی کنیم یعنی هر حرکتی انجام دهند با شناختی که از آن ها داریم عکس العمل مناسب را نشان دهیم.

ویس کرمی با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و با بیان اینکه این اقدام یک اعلام جنگ بود در بخش دیگر از اظهاراتش تصریح کرد: ما منتظر می مانیم تا رفتار آمریکا تغییر کند ولی فعلا منتظر خوب شدن آن نیستیم چون انتظار آن را نداریم. یکی از خطاهای سیاسی ما این است که بر اساس رویکرد آمریکا سیاست های خود را طراحی کنیم، دشمن دمشن است و دشمنی می کند ما خودمان باید به گونه ای در سیاست جهانی از درون قوی باشیم که تحت تاثیر سیاست های آمریکا قرار نگیریم، همانطور که آمریکا در صنایع نظامی و دفاعی نمی تواند برای ما تعیین تکلیف کند پس می توانیم در اقتصاد هم روی پای خود بایستیم تا دغدغه آمریکا و هیچ کشور دیگری را نداشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها