تعیین تکلیف بیش از 8 هزار پرونده ماده 477 در محاکم دیوان عالی کشور

حجت الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور از به روز شدن رسیدگی پرونده ها در محاکم دیوان خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار پرونده ماده 477 موجودی پارسال محاکم دیوان، امسال رسیدگی شد که با تعیین تکلیف این پرونده ها، شاهد به روز شدن رسیدگی ها در محاکم دیوان هستیم.

تعیین تکلیف بیش از 8 هزار پرونده ماده 477 در محاکم دیوان عالی کشور
کد خبر: 444752
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۱۲:۳۲:۲۲

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم امروز در نشست با روسای دادگستری ها و قضات استان گلستان در گرگان، به نگاه حمایتی دستگاه قضا از تولید اشاره کرد و گفت: در این راستا به تازگی با صدور رای دیوان، بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه، تولید را از سر گرفت.

وی در ادامه از قضات خواست: با خلاقیت و ابتکار خود شیوه کار رسیدگی ها را تغییر دهند تا هم سرعت رسیدگی ها بیشتر شود و هم مردم، زودتر به حق خود برسند.

رییس دیوان عالی کشور بیان کرد: فهرست نویسی پرونده های مهم و حجیم از جمله راهکارهای ساده و کارگشا است که به سرعت رسیدگی ها به ویژه در پرونده هایی که از استان ها به محاکم دیوان ارسال می شود، کمک می کند.

مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه اجرای عدالت و احقاق حق وظیفه اصلی دستگاه قضایی است، تصریح کرد: این وظیفه با صدور آرای مستدل و محکم از سوی قضات ما محقق می شود.

توجه به عواقب رای نکته دیگری بود که رئیس دیوان عالی در سخنان خود به آن اشاره کرد و از قضات خواست، هنگام صدور رای، آثار اجتماعی آن در جامعه را نیز مدنظر قرار دهند.

وی از فعال کردن بازرسی های حضوری دیوان خبر داد و افزود: بازدیدهای استانی، اصلاحی و ارشادی است و در راستای اعمال تکلیف نظارتی دیوان است.

ب گه گزارش ایسنا به نقل از دادگستری‌ گلستان، رتضوی مقدم از راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس در دیوان عالی هم خبر داد و گفت: با راه اندازی این سیستم از این پس قضات سراسر کشور می توانند به صورت غیرحضوری در نشست های عمومی دیوان شرکت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها