کد خبر: 444780
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۱۴:۱۰:۱۹
| |

معاون رئیس‌جمهور آذربایجان:

باید همه بدانند که قره‌باغ دیگر به شرایط قبلی باز نخواهد گشت

معاون رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در سخنانی گفت که قرار نیست در آینده منطقه «قره‌باغ کوهستانی» خودمختاری داشته باشد.

باید همه بدانند که قره‌باغ دیگر به شرایط قبلی باز نخواهد گشت
کد خبر: 444780
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۱۴:۱۰:۱۹

اعتمادآنلاین| محرم علی اف معاون الهام علی اف در سخنانی گفت که قره‌باغ کوهستانی دیگر به وضعیت سابق باز نخواهد گشت و همواره جزئی از خاک جمهوری آذربایجان است.

این مقام جمهوری آذربایجان گفت که نیروهای حافظ صلح روسیه به مدت پنج سال در این منطقه مستقر خواهند بود و پس از آن یکی از طرفین باید خط درگیری را ترک کند.

او همچنین از بازگشت آوارگان به مناطق خود و برافراشته شدن پرچم جمهوری آذربایجان در مناطق آزاد شده خبر داد و گفت که پول ملی آذربایجان نیز در این مناطق منتشر خواهد شد.

محرم علی اف تأکید کرد: «باید همه بدانند که که قره‌باغ دیگر به شرایط قبلی باز نخواهد گشت. چیزی به نام اقلیم قره‌باغ وجود نخواهد داشت. تمامی این مناطق جزئی از آذربایجان است. این‌ها بخشی از سرزمین ما هستند».

جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه بامداد سه‌شنبه این هفته از توافق سه‌جانبه آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تدریجاً تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شده است ضمن توقف عملیات‌ها، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی 44 روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

روسیه نیز موظف است نیروهای خود را به عنوان حافظ صلح در منطقه قره‌باغ و در امتداد خطوط تماس مستقر کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها