کد خبر: 444839
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ۰۷:۵۶:۰۰
| |

رسانه های آمریکایی اعلام کردند:

جو بایدن در ایالت آریزونا پیروز شد / اولین پیروزی دموکرات‌ها در آریزونا از 1996 تاکنون

شبکه‌های آمریکایی به نقل از مرکز تحقیقاتی «ادیسون»، نامزد حزب دموکرات را پیروز 11 رأی الکترال در ایالت آریزونا اعلام کردند. از سال 1996 تا کنون هیچ نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانسته بود در ایالت آریزونا - که اداره آن در دست جمهوری‌خواهان قرار دارد، پیروز شود.

جو بایدن در ایالت آریزونا پیروز شد / اولین پیروزی دموکرات‌ها در آریزونا از 1996 تاکنون
کد خبر: 444839
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ۰۷:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های آمریکایی امروز (جمعه) «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات را پیروز آراء انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت آریزونا اعلام کردند.

شبکه‌های آمریکایی از جمله شبکه‌های «سی‌ان‌ان»، «سی‌بی‌اس» و «ای‌بی‌سی نیوز» به نقل از مرکز تحقیقاتی «ادیسون» اعلام کردند بایدن در ایالت آریزونا پیروز می‌شود و 11 رأی الکترال این ایالت به او اختصاص خواهد یافت.

بدین ترتیب آراء الکترال بایدن با پیروزی در این ایالت به 290 و آراء الکترال «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور مستقر آمریکا به 217 می‌رسد.

از سال 1996 تا کنون هیچ نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانسته بود در ایالت آریزونا - که اداره آن در دست جمهوری‌خواهان قرار دارد، پیروز شود.

این در حالی است که ترامپ طی بیانیه‌ای از پذیرش شکست خود در انتخابات خودداری و اعلام کرده که هنوز چیزی پایان نیافته است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند 270 رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

پیشتر از ایالات جورجیا خبر رسیده بود که آراء مأخوذه دوباره بازشماری دستی خواهند شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها