رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

احیای «شورایعالی تامین اجتماعی» قطعی است

«سه‌جانبه‌گرایی» سازمان تامین اجتماعی به زودی در مجلس بررسی می‌شود.

احیای «شورایعالی تامین اجتماعی» قطعی است
کد خبر: 444910
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ۱۰:۴۴:۱۰

اعتمادآنلاین| شورایعالی تامین اجتماعی در دولت محمود احمدی‌نژاد منحل شد. به نظر می‌رسد دولت و مجلس تصمیم دارند با ارائه لایحه و طرح، بار دیگر این شورا را احیا کنند.

شورایعالی تامین اجتماعی، نهادی سه جانبه و متشکل از نمایندگانِ سه ضلع شرکای اجتماعی یعنی کارگران، کارفرمایان و دولت برای تصمیم‌گیری در حوزه مدیریتی سازمان تامین اجتماعی است.

علی بابابی‌کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی) درباره لایحه شورایعالی تامین اجتماعی و ارائه آن به مجلس گفت: لایحه دولت هنوز به مجلس نیامده و در کمیسیون اجتماعی مطرح نشده است اما قرار است این اتفاق به زودی بیفتد.

نماینده مردم ساری در مجلس درباره طرح «سه‌جانبه‌گرایی» توضیح داد: نمایندگان طرح سه‌جانبه‌گرایی در حوزه مدیریت تامین اجتماعی را در کمیسیون اجتماعی مطرح کرده‌اند. تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز لایحه مربوطه را تنظیم کرده و به دولت ارائه داده‌اند. دولت موظف است آن را به مجلس تحویل دهد تا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

بابایی در ادامه گفت: انشالله این لایحه در مجلس تصویب شده و به زودی «شورایعالی تامین اجتماعی» احیا خواهد شد. ما در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز طرحی دو فوریتی، در همین راستا آماده‌ کرده‌ایم.

وی در پایان افزود: مدت زمانی را برای ارائه لایحه دولت در نظر گرفته‌ایم؛ اگر در مدت زمان درنظر گرفته شده، این لایحه به مجلس نیامد، ما طرح خودمان را به بحث می‌گذاریم و تصویب می‌کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها