ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت:

«فشار به ظرفیت بیمارستانی» مرگ و میر کرونا را بالا می‌برد

معاون کل وزارت بهداشت گفت: وقتی میزان بستری بالا است به ظرفیت بیمارستانی فشار می‌آورد و این موضوع در تمام کشورها ثابت شده که میزان مرگ و میر هم با این شرایط بالا خواهد رفت.

«فشار به ظرفیت بیمارستانی» مرگ و میر کرونا را بالا می‌برد
کد خبر: 444917
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به لزوم ایجاد محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا، بیان کرد: یکی از مزایای ایجاد محدودیت‌ها می‌تواند، بازیابی دوباره کادر درمان باشد، ولی هدف اصلی این است که میزان ابتلا کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: وقتی میزان بستری کاهش پیدا کند، میزان مرگ و میر هم کاهش پیدا می‌کند، اما وقتی میزان بستری بالا است به ظرفیت بیمارستانی فشار می‌آورد و این موضوع در تمام کشورها ثابت شده که میزان مرگ و میر هم با این شرایط بالا خواهد رفت، ولی وقتی بتوانیم شرایط را با کاهش ترددها کنترل کنیم و تراکم بیمارستانی کم شود، میزان مرگ و میر هم کاهش پیدا خواهد کرد.

حریرچی در رابطه با درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی برای محدودیت‌های سراسری در کشور، افزود: بالاخره 65 نفر از رئیس دانشگاه‌ها که فرماندهی خط مقدم کرونا را بر عهده دارند و حتی خیلی‌ از آنان خودشان یا همکارانشان به ویروس مبتلا شدند و شرایط استان‌ها را به خوبی می‌دانند، درخواستی دادند و قاعدتاً درخواست افرادی که در خط مقدم هستند، مورد عنایت و توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به علائم جدید ویروس کرونا ببان کرد: باید توجه داشته باشیم که این ویروس همه‌ی سیستم‌های بدن را درگیر می‌کند و بعضی از خصوصیات ویروس از اول شیوع آن بوده، ولی چون مواجه‌ی بشر با آن تازه بود و شناسایی کاملی از ویروس کرونا نداشتیم، این علائم کشف نشده بود.

وی ادامه داد: اما الان به دلیل افزایش آگاهی و افزایش موارد، با دقت بیشتری می‌توان علائم را شناسایی کرد.

حریرچی افزود: البته رفتار ویروس هم تغییر می‌کند، چون تا الان ظاهرهای مختلفی هم از ویروس دیدیم و امکان دارد تغییرات دیگری هم در آینده برای ویروس وجود داشته باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها