کد خبر: 444936
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آمازون از اینفلوئنسر اینستاگرامی به خاطر ادعاهای دروغینش شکایت می‌کند

یکی از کاربران اینستاگرام با گذاشتن عکسی از کالایی که از سایت آمازون خریده ادعا کرد که این کالا تقلبی است. آمازون پس از بررسی این مساله متوجه شد که سایتی اینستاگرامی با تبلیغ کالاهای تقلبی و ارسال نشانی شرکت آمازون اقدام به کلاهبرداری کرده است.

آمازون از اینفلوئنسر اینستاگرامی به خاطر ادعاهای دروغینش شکایت می‌کند
کد خبر: 444936
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - شرکت آمازون یکی از شرکت‌های بزرگ جهان است که از طریق فروش کالاها در وب‌سایت رسمی خود کسب درآمد می‌کند. این شرکت به‌ تازگی درگیر ادعاهای متقلبان اینستاگرامی شده است. آمازون قصد دارد به دلیل ادعاهای دروغینی که یکی از اینفلوئنسرها علیه این شرکت مطرح کرده شکایت کند. طبق شکایتی که روز جمعه در دادگاه فدرال ایالت واشینگتن ثبت شد، این اینفلوئنسر کالاهای تقلبی لوکس را در صفحه اینستاگرام خود تبلیغ کرده و مدعی شده که این اقلام در سایت آمازون به فروش می‌رسد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «The Verge»، آمازون در شکایت خود عنوان کرد که کمپینی برای تبلیغات دروغین با هدف گریز از ابزارهای شناسایی کالاهای جعلی توسط آمازون تشکیل شده است.

این ادعا در مورد زنی از اهالی لانگ‌‌آیلند و با حساب کاربری Styleeandgrace در اینستاگرام است که با جست‌وجوی عبارت دنیای ساده‌لوحان (world of dupes) مطرح شد. کارشناسان می‌گویند خریداران 12 کالای تقلبی مختلف (هشت کالای گوچی و چهار کالای دیور) را از طریق فیتزپاتریک خریداری کرده‌اند که در اینستاگرام تبلیغ می‌شده. وقتی خریداران برای خرید کالا به قسمت پیام خصوصی می‌رفتند، لینکی از آمازون برای آنان فرستاده می‌شد.

آمازون

آمازون لیستی از کالاهایی را که در حساب کاربری فیتزپاتریک تبلیغ شده بود به نمایش درآورد. این کار به فیتزپاتریک اجازه داده بود کالاهای تقلبی را از طریق لیست‌های به ظاهر قانونی بفروشد و خریداران اطمینان داشتند که کالاها را از این صفحه اینستاگرامی دریافت می‌کنند و نه از صفحه آمازون. این در حالی است که آمازون تصاویر کالاهای جعلی را اسکن می‌کند، اما این شرکت از صفحه‌های اینستاگرامی که کالاهای جعلی می‌فروشند بی‌اطلاع بوده و بنابراین دلیلی برای مشخص کردن این نوع کالاهای اینستاگرامی نداشته است.

فیتزپاتریک خود کالاهای تقلبی را نساخته یا وارد نکرده است و کالاها مربوط به شرکت‌های چینی است که بسیاری از آنان همدست و شریک جرم شناخته شده‌اند. فیتزپاتریک از طریق برنامه‌ای که مرتبط با سایت آمازون است و به اینفلوئنسرها و وب‌سایت‌ها (از جمله این کاربر) درصد کمی از فروش کالا را اختصاص می‌دهد پولی دریافت کرد. این حساب کاربری سرانجام پس از پیوند دادن لیست کالاهای تقلبی به آمازون از حضور در این برنامه منع شد. او چندین حساب کاربری دیگر نیز راه‌اندازی کرد و در صدد بود تا از این ممنوعیت فرار کند، اما نتوانست موفق شود.

آمازون در این پرونده بدون کمک دادستان برنده شد و هیچ‌گونه جریمه‌ای برای ادعای مطرح‌شده مقرر نشد. در نتیجه خریداران با خسارت مالی و ممنوعیت دائم برای استفاده از سایت آمازون رو‌به‌رو شدند. این رأی نتیجه کار واحد جرائم مرتبط به تقلب بود که این قسمت از سایت آمازون به ‌تازگی راه‌اندازی شده است.

کریستینا پوزا، مدیر این واحد، راه‌اندازی این بخش را نشانه‌ای از بروز خطرات غیرقابل‌کنترل توصیف می‌کند. او در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «این متهمان در مورد تبلیغات جعلی در رسانه‌های اجتماعی گستاخانه و بی‌محابا عمل می‌کردند و کار اینفلوئنسرهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دادند. پرونده اخیر نشان داد این نیاز وجود دارد که همکاری‌های مستمری بین شرکت‌های مختلف انجام گیرد تا جاعلان عرصه تجارت شناسایی شوند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها