فائوچی با پیشنهاد قرنطینه آمریکا از سوی مشاور بایدن مخالفت کرد

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با پیشنهاد مشاور پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درخصوص اعمال قرنطینه چند هفته‌ای در این کشور مخالفت کرد.

فائوچی با پیشنهاد قرنطینه آمریکا از سوی مشاور بایدن مخالفت کرد
کد خبر: 444964
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ۱۳:۳۲:۰۴

اعتمادآنلاین| مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با پیشنهاد مشاور پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درخصوص اعمال قرنطینه چند هفته‌ای در این کشور مخالفت کرد.

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز پنجشنبه با تدابیر پیشنهادی مشاور «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات این کشور درخصوص قرنطینه کل آمریکا مخالفت کرد.

به نوشته روزنامه «سان»، فائوچی در مصاحبه‌ای با رد پیشنهاد قرنطینه کامل آمریکا به مدت چند هفته گفت: «می‌خواهیم از چنین اقدامی دور بمانیم زیرا از قرنطینه جامعه آمریکا استقبالی نمی‌شود».

این متخصص دولت فعلی آمریکا افزود: «لزوماً مجبور نیستیم همه جا را تعطیل کنیم. بهترین راهبرد به‌جای اجرای قرنطینه این است که اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در سطح جامعه افزایش یابند».

او در این باره گفت: «اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید مجبور نیستید در راستای قرنطینه گام بردارید که به لحاظ روحی روانی و اقتصادی عواقبی را به همراه دارد».

فائوچی با اشاره به اعلام نتیجه بخش بودن تلاش برای یافتن ویروس کرونا گفت: «کمک در راه است. این واکسن‌ها تأثیر مثبت بالایی خواهند داشت».

این درحالی است که روز چهارشنبه آمریکا شاهد 1893 مورد مرگ جدید در اثر ابتلا به ویروس کرونا بود و شمار کلی قربانیان را به بیش از 241 هزار نفر رسیده است. فائوچی در کنفرانسی ویدئویی گفته است واکسن کرونا تنها وضعیت این بیماری را از همه‌گیری جهانی به شیوع منطقه‌ای تبدیل خواهد کرد.

«مایکل اوسترهولم» مشاور بایدن و مسئول مقابله با ویروس کرونا در دولت احتمالی او در مصاحبه‌ای در همین رابطه گفته بود برای کنترل شمار قربانیان این بیماری باید قرنطینه چندهفته‌ای در این کشور اعمال شود.

اوسترهولم در این باره گفت: «می‌توانیم بسته‌ای ارائه دهیم که تمام دستمزدها و خسارت‌های افرادی که در شرکت‌های کوچک و متوسط یا در دولت محلی، ایالتی یا شهری کار می‌کنند در بر گیرد».

وی افزود: «می‌توانیم تمام این کارها را انجام دهیم و اگر بتوانیم آن را انجام دهیم قادر خواهیم بود 4 تا 6 هفته قرنطینه داشته باشیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها