کد خبر: 444979
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ۱۴:۲۲:۵۴
| |

رابطه‌ای بین قیمت ارز و ریاست‌جمهوری بایدن وجود دارد؟

انتخابات آمریکا و ضرورت مقابله با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین مطالب مطرح شده در خطبه‌های ائمه جمعه بود.

رابطه‌ای بین قیمت ارز و ریاست‌جمهوری بایدن وجود دارد؟
کد خبر: 444979
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ۱۴:۲۲:۵۴

اعتمادآنلاین| نماز جمعه این هفته سراسر کشور بازهم تحت الشعاع شیوع کرونا قرار داشت و برخی خطبه ها مجازی یا مکتوب ایراد شد. انتخابات آمریکا، مقابله همگانی با ویروس کرونا، اتکا به توانایی داخلی و ...از مهمترین سرفصل های مطرح شده در خطبه های ائمه جمعه بود.

آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: تقوا باید صیانت شود تا در برابر امواج کشش‌های شیطانی و نفسانی گوهر تقوا از کف ما ربوده نشود و همواره اهتمام داشته باشیم تا بر این گوهر بیفزاییم.

بنا به گزارش تسنیم، استاد حوزه علمیه گفت: حضور حضرت معصومه(س) در قم دارای برکات زیادی بوده است، قم با حضور حضرت فاطمه معصومه (س) نگین درخشان ایران و پایگاه علم شد و سبب شکل‌گیری حوزه‌های علمیه شد.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: حضور 100 هزار نفر در بخش حوزوی و 60 هزار نفر در بخش دانشگاهی و تحول در دانش‌های اسلامی و رشته‌های جدیدی که پایه‌ریزی شده و همچنین مراکز دینی که در قم شکل‌گرفته به بامرکت حضور کریمه اهل‌بیت(س) در این شهر است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد:با توجه به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف، از سوی دشمن با فشار و تحریم روبه‌رو شده‌ایم ولی تنها راه مقاومت در این مسیر است و نباید کوتاه بیاییم تا به موفقیت برسیم.

امام جمعه رشت: چرا عده‌ای کاهش قیمت ارز را به انتخابات آمریکا ربط می‌دهند؟

همچنین آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: خداوند از انسان‌هایی که به مقوله خودصیانتی توجه دارند و مرتکب هر کار زشت، فحشاء و منکری نمی‌شوند تجلیل کرده و از این بندگان با عظمت یاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه خداوند همواره انسان را امتحان‌ می‌کند تصریح کرد: خداوند به حضرت مریم(س) جایگاه والایی عنایت کرد؛ بانویی که دامن خود را از آلودگی‌ها پاک نگه داشت و کلمات خداوند را در کتاب‌های الهی تصدیق کرد و مطیع امر خدا بود و خداوند نیز 31 بار از او در کتاب الهی یاد کرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان به حوادث اخیر دنیا و پیشینه استفاده از "دلار" در مبادلات و معاملات جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از جنگ جهانی دوم و سیطره آمریکا در دنیا، واحد پول در مبادلات و معاملات جهانی تبدیل به "دلار" شد.

امام جمعه رشت مسئله کاهش قیمت ارز، دلار و طلا در کشورمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: کاهش اخیر نرخ دلار، ارز و طلا در ایران فقط مربوط به ایران نیست بلکه در سراسر دنیا اتفاق افتاده اما عده‌ای در داخل کشور که از هر آب گل‌آلودی ماهی می‌گیرند، این کاهش نرخ دلار، ارز و برخی اجناس را به روی کار آمدن بایدن در آمریکا ارتباط می‌دهند.

وی افزود: کسانی‌که کاهش نرخ ارز و دلار را به روی کار آمدن بایدن و رئیس جمهور جدید آمریکا نسبت می‌دهند مرعوب آمریکا هستند و بدانند که تاریخ مصرف این حرف‌ها و اظهار نظرات گذشته است و این حرف‌ها به‌نوعی عوام‌فریبی است.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: سردمداران آمریکا می‌دانند که آمریکا رو به افول است بنابراین از طریق "دلار" می‌خواهند جلوی افول خود را بگیرند و دلیل دیگر کاهش نرخ دلار، اقدامات قوه قضاییه، کارشناسان و رجال سیاسی کشورمان است که توانستند بخشی از اموال بلوکه‌شده کشورمان که در اختیار دیگر کشورها بود به کشور بازگردانند که باعث کاهش قیمت دلار شد.

انتخابات آمریکا ماهیت واقعی استکبار را در دنیا به نمایش گذاشت

بنا به گزارش ایسنا، آیت الله «محمدرضا ناصری» نیز در خطبه‌های مکتوب نماز جمعه یزد که به دلیل شرایط سخت کرونایی در یزد به صورت حضور امکان برگزاری آن نیست، با اشاره به انتخابات آمریکا، گفت: ابرقدرت‌ها رفتن و آمدنشان همواره با دردسرهای خاص همراه بوده و امروز می بینیم که انتخابات آمریکا، ماهیت واقعی سردمدارانش را نشان داد و شرایط به نحوی پیش می رود که سردمداران آن، خودشان یکدیگر را دروغگو و خیانتکار خطاب می کنند.

ناصری عنوان کرد: این انتخابات سبب شد که مردم روحیه استکباری آمریکا و سطله طلبی آنها را بشناسند و از گفته های آنها معلوم است که در صدد این معنا هستند که هر چه می توانند برای تثبیت جایگاه و حزب خود تلاش کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: برنامه ریز همه این اتفاقات صهیونیست‌ها هستند و اهداف پشت پرده خود را با هزینه های بسیار بالا دنبال می کنند بنابراین ما باید در ارتباط با مسئله انتخابات آمریکا بسیار عاقلانه فکر کنیم و سوابق را سنجیده و بررسی کنیم.

وی بیان کرد: ما اکنون با مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مواجه هستیم و هر کشوری در مسیر حرکت خود این مسائل را دارد و با توجه به اینکه کشوری مانند آمریکا نیز با این همه ادعا با این مشکلات مواجه است، بنابراین باید خود به فکر خود باشیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اطمینان داشته باشید که برای ما هیچ فرقی نخواهد کرد که چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد زیرا آنها برای پیشرفت کشور ما کاری نخواهند کرد همانگونه که دیدیم در دوران قبل از پیروزی انقلاب، آنها فقط سرمایه های کشور ما را چپاول کردند.

سهل‌انگاری در مقابله با کرونا خیانت است

خطیب جمعه اراک نیز گفت: هرگونه سهل انگاری در مقابله با بیماری کرونا خیانت است و همه باید برای مهار و ریشه کنی این ویروس منحوس همکاری کنند.

به گزارش مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت‌المقدس شهر اراک اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده کرونا افراد در مساجد، دستگاه‌های اجرایی، محله‌ها، بسیج و از جمله روحانیون و تشکل‌های مردمی برای مهار کرونا همکاری کنند.

وی ادامه داد: مقابله با بیماری کرونا باید با همکاری مردم و خانواده‌ها از منازل آغاز شود زیرا در این صورت می‌توان با اقدامات پیشگیرانه از ابتلاء افراد به این ویروس جلوگیری کرد.

دری نجف آبادی با اشاره به مشکل مراکز درمانی در خصوص تأمین دستگاه‌های اکسیژن ساز عنوان کرد: این مشکل باید حل و دستگاه‌های اکسیژن ساز در مراکز دولتی و غیر دولتی تهیه شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها